2021. április 7., szerda

Tavaszi Book Tag


Nem találtam a nevét ennek a Book Tagnek, Gabó hívott meg a kitöltésére a molyon, de én szeretem itt a blogon is közzétenni a válaszaimat, talán találtok olyan könyvet, amit ti is elolvasnátok. 


1. Néma utazás – Egy könyv, amit utazás, vagy várakozás alatt kezdtél el olvasni

Rendszeresen vannak ilyen könyveim. Írtam már talán többször is, hogy több könyvet is olvasok egyszerre, azaz párhuzamosan. Az egyiket itt, a másikat ott, a harmadikat pl. utazás közben, akár buszon, akár autóban, utasként ülve. Utazás közben a telefonomon olvasok, pdf-formátumban. Talán karácsonyra kapok egy e-book olvasót, ha olvassa ezt a bejegyzést az illetékes személy, akkor ne felejtse, hogy bár azt mondtam, nem fontos, azért nagyon fogok neki örülni. :D

Visszatérve a kérdésre, jelenlegi utazás és várakozás alatt olvasott könyvem, Nicolas Barreau: A nő mosolya című könyve. Lassan haladok vele, mert mostanában ritkán utazom és ritkán várakozom. 



2. Törékeny álmok – Egy könyv a könyvespolcodról, ami a legfontosabb számodra, és amit a legjobban féltesz

Egy könyvet nem tudok megemlíteni, inkább néhány olyat, amikhez valamiért érzelmileg is kötődöm. Ilyen mondjuk a réges-régi, legelső szakácskönyvem, amit önálló felnőtt életem kezdetén használtam, és mára már tele van saját receptekkel, elég megviselt állapotban van, és már nem is főzök belőle, de nem válnék meg tőle. Ez Végh Júlia: Szakácskönyv fiataloknak című könyve

Nagyon szeretem a pöttyös és csíkos könyveket, amik nagy részét anyukám szerezte a barátnőitől, én pedig most már el is kezdtem szép sorban olvasni őket, most éppen Dénes Zsófiától olvasom a Zrínyi Ilonát, de nemrég fejeztem be Mikszáth Kálmán Akli Miklósát is.

És van még egy könyv, amit kincsként őrzök, ehhez nagyon különös történet fűz. A könyveim között keresgéltem, pakolásztam, amikor találtam egy-két könyvet, amit imádott nagymamámtól hoztam még el régen, és nálam maradt. Ő is nagyon szeretett olvasni, mindig hoztam-vittem neki a könyveket. Szóval találtam egy-két régi könyvet, amit tőle hoztam, és mindig jóleső, de mégis fájdalmas érzés fog el, amikor a kezembe fogom őket. És akkor a kezembe akadt egy könyv, amit valószínűleg olvastam már én is, de mamának adtam egyszer ajándékba. Judith McNaught: Emlékezz rám, című könyve volt ez, és már előtte is nosztalgikus hangulatba kerültem mama könyveitől, de amikor megláttam a könyv címét, már fojtogatta a torkomat a sírás, amikor pedig kinyitottam, ott találtam nagymamám reszketeg kézírásával beleírva a nevét: Szabó Ferencné, na ott eltört a mécses.  Olyan érzés volt, mintha ott lett volna mellettem, üzent volna a könyveken keresztül. Na ez a könyv is nagyon fontos számomra. 



3. Más szemmel – Egy könyv, ami elgondolkodtatott

Ó, jaj! Nem gondoltam, hogy egy book tag kitöltése ilyen kihívás lesz. :D Ilyen könyv is sok van, megpróbálok a nem túl régi olvasmányaim közül kiválasztani egyet-kettőt.

Beatrix Potter összes meséje: Nyúl Péter és barátai is ilyen volt, mert valahogy most teljesen más szemmel olvastam és furcsának találtam benne dolgokat. Ha elolvassátok a bejegyzést, megtudhatjátok, hogy miért.

https://konyvutca.blogspot.com/2021/03/beatrix-potter-osszes-meseje-nyul-peter.html

De ilyen volt Ken Liu: Az istenekkel nem lehet végezni című novellagyűjteménye is, amiben minden novella más és más elgondolkodnivalót adott. Olyan sci-fi novellákat olvashatunk ebben a könyvben, amik már nem is állnak annyira távol a valóságunktól és olyan fantasy történeteket, amelyekbe jó volt belefeledkezni. 

https://konyvutca.blogspot.com/2021/03/ken-liu-az-istenekkel-nem-lehet-vegezni.html


4. Múló idő – Egy könyv, amit nagyon hosszú ideig olvastál

Michael Greger - Gene Stone: Hogy ne halj meg - Ezt a könyvet hosszú ideje olvasom, mert egyrészt nem egy könnyű olvasmány, másrészt meg annyira jó, hogy folyamatosan segít szem előtt tartani az egészséges életmód fontosságát, azt, hogy mennyi mindent tehetünk mi magunk az egészségünkért, csupán csak az életmódunk megváltoztatásával. Először elolvastam azokat a részeket, fejezeteket, amik engem konkréten érintettek, változtattam, megfogadtam, és mondhatom, hogy nagy javulást tapasztaltam, most pedig azokat a részeket olvasom, melyek nem érintenek közvetlenül, de mégis nagyon hasznos tudnivalókat tartalmaznak. 

Erről a könyvről még nem írtam bejegyzést, de mindenképpen fogok hamarosan, mert nagyon fontos könyvnek tartom.


5. Néma ölelés – Egy könyv, amit annyira megszerettél, hogy nem akartad elengedni

Fredrik Backman könyveit írom ide, mindegyik könyvét imádom, úgy, ahogy van. 


6. Életfa – Egy kedvenc könyv, ami új/kitalált világba kalauzolt el

Guzel Jahina: A Volga gyermekei című könyvében egy nagyon különös, szokatlan világot mutatott meg. Nagyon eredeti történet, a fantázia, a mítoszok és a valóság olyan keveréke, amit nagyon szeretek, a meseelemek beleszőve a valóságba, létrejött a varázslat, ami repített magával.

http://konyvutca.blogspot.com/2020/12/guzel-jahina-volga-gyermekei.html

7. Drasil harcos – Egy könyv, ahol a karakter(ek) páncélt visel(nek).

Ezen is sokáig kellett gondolkoznom, de aztán eszembe jutott ez a remek ifjúsági könyv: Tonke Dragt: Levél a királynak

http://konyvutca.blogspot.nl/2017/03/tonke-dragt-level-kiralynak.html


8. Egy könyv, aminek a megjelenését már nagyon várod

Ebből több is van, nem tudnék egyet kiemelni. Természetesen, ha valamelyik kedvenc szerzőm új könyvvel jön ki, akkor azokat nagyon várom, de most találtam három könyvet, ami nagyon izgatja a fantáziámat: 

Alix E. Harrow: Tízezer ajtó, Sue Monk Kid: Vágyak könyve - ezt még csak a 21.Század Kiadó oldalán láttam, a szerző előző két könyvét imádtam, így amikor ezt megláttam, egyből várólistás lett. Szintén itt láttam meg Emma Straub: Nem vagyunk már gyerekek című könyvét, ami igen ígéretesnek tűnik. 

2 megjegyzés:

  1. Ehhez valóban hozzá kell szólnom! Mostanában nem tudom - a bezártság teszi-e? vagy idős korom 70/ gyakran érzékenyülök el. Mint most is! Emlékezz rám!!!- hát persze hogy emlékezünk mindennap valamivel. És igen megkönnyeztem ezt a bejegyzést is, mint oly sok másikat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye-ugye? Szerintem a korral jár inkább. Én is pityergősebb lettem, mint fiatal koromban voltam. :)

      Törlés