2021. április 22., csütörtök

Társasjátékok: Kuflik, Boribon és Maszat

Kuflibingó

@Dániel András

Kuflirajongóként imádom ezt a társasjátékot.  A doboz tartalmával kétféle társasjáték is játszható, de már az is egy remek elfoglaltság volt, amikor kicsomagoltam és végigböngésztem a kufliszereplőket és a csodásan illusztrált játéktáblákat. Miután a kufliknál megszokott csodanövényekben és csodabogarakban is kigyönyörködtem magam, áttanulmányoztam a játékokat is.


Képkereső

Ez az első játék, ami 2-4 játékos számára ajánlott és 3 éves kortól már megértik és élvezik is a gyerekek. A játék lényege, hogy mindenki választ egy táblát. A táblák két oldalúak, arra kell figyelni, hogy egy játékkörben azonos jelzésű oldallal játsszon minden játékos. 

Ez egy nagyon egyszerű, mégis nagyon szórakoztató játék. A lapkákat lefordítva kell elhelyezni az asztalon, ahonnan is az első játékos húz egyet. Ha van a tábláján ilyen lapka, akkor ráhelyezi és ismét húzhat. Egészen addig, amíg olyan kártyát húz fel, amit el tud helyezni a saját tábláján. Ha nem tudja, akkor vissza kell fordítania és a következő játékos következik. A nyertes az, akinek először betelik a táblája.

Kuflibingó

Ez is 2-4 személy játszhatja, 4 éves kortól ajánlott.

Itt is a táblaválasztással kezdődik a játék, figyelni kell ebben az esetben is arra, hogy az azonos jelzésű oldalakkal játsszon minden játékos a tábláján. Ennél a játéknál a gyorsaság a lényeg, és garantált a móka és kacagás. Ugyanis a játékosoknak a maguk elé húzott lapkaoszlopokból egyszerre kell kettőt felfordítania és középre betennie. Aki olyan lapkát lát, amit el tud helyezni a tábláján, annak rá kell csapnia a lapkára. Ha ketten is rácsapnak, nyilván azé a lapka, akinek alul van a keze. 

Igazi nevetős, pörgős "vörös pecsenye" játék lehet belőle, amikor már mindenki felveszi a ritmust és a hangulat felfokozódik. Ha rossz lapra csaptunk, akkor sincs semmi következménye, egyszerűen csak felemeljük a kezünket, hogy más is láthassa, ismét szabad a vásár. 

Itt is az a nyertes, akinek leghamarabb betelik a táblája. A két játék lényege ugyanaz, mégis az egyik egy nyugodtabb, odafigyelősebb, a másik pedig egy gyorsasági, igazi gyerek partijáték. 

A legújabb kuflikönyvről írt bejegyzésemet IDE KATTINTVA olvashatjátok.




Hová bújtál, Boribon?

A játék tervezője: Lencse Máté
Grafika: Marék Veronika és Kelényi Gabi

Ebben a dobozkában 20 db csodaszép helyszínkártyát találunk, 4 korongot a Boribon mesék szereplőivel, egy dobókockát és három csillagot. Nagyon szép kivitelezésű játék és ennek a játéknak is két variációja van. 

Az egyik játék a Bújócska, a másik a Fogócska. A Bújócska egy versengő játék, ahol dobókockával kell dobni, majd a megadott feltételek szerint lépegetni a helyszínkártyákon. A cél, hogy Annapanni megtalálja Boribont, Szuszit és Hapcit. Persze megvannak a szabályai annak, hogy ki, mikor és hova léphet, merre mehet és a helyszínkártyákkal is külön kell akcióznunk. 

A játék két szereplős, az egyik szereplő Annapanni, a másik pedig Boribon és csapata. Ha Annapanninak sikerül megtalálnia a többieket a megadott feltételek szerint, akkor ő nyer, ha nem, akkor a többiek, azaz a másik játékos. 

Egyszerű, aranyos játék, ha szeretnénk hosszabban játszani vele, akkor a dobozban található három kis csillaggal jelölhetjük a fordulókat. 

A Fogócska egy kooperatív játék, amit az a gyerek is teljes beleéléssel élvezhet, aki nem szereti a versengős játékokat, esetleg nem szeret veszíteni. Jó, persze senki nem szeret veszíteni, de vannak olyan gyerekek, akik egyenesen rossz néven veszik, ha nem ők a nyertesek. Talán az ilyen gyerekeket a hasonló kooperatív játékokkal lehet rávezetni a közös játék élvezetére, megmutatni, hogy nem feltétlenül az a játék lényege, hogy ki lesz a nyertes. 

A Fogócskában együtt dönthetnek, együtt haladhatnak, együtt örülhetnek az eredménynek, vagy éppen együtt búslakodhatnak, ha nem sikerült Annapanninak megfogni a többieket. A játékot akár magunkkal is vihetjük, ugyanis kicsi mérete miatt könnyen bedobhatjuk akármelyik táskánkba is, amelyikben már amúgy is ott vannak az egyébként is magunkkal cipelt, gyerekek mellett szükséges holmik. 



Maszat és az elveszett plüssök

A játék tervezője: Zubály Sándor
Grafika: Agócs Írisz

Ezt a játékot sok gyerek magáénak érezheti, ugyanis kevés gyerek nem vesztett még el valamilyen plüssállatot, játékot, ami után hiába szereztünk mi, szülők ugyanolyat, újat, legritkább esetben pótolta az elveszett kedvencet, hiába volt ugyanaz az állatka. 

Ebben a játékban Maszat kirándulni volt a közeli erdőben és ahogy az már lenni szokott, csak otthon vette észre, hogy a játékai nincsenek a hátizsákjában. Valószínűleg kimásztak az erdőben. Hamarosan azonban sötétedik, sikerül-e hazatalálniuk a plüssöknek Maszat szobájába? 

A játék doboza is funkciót kapott, amit a kisebb gyerekek társasozás nélkül is kedvelni fognak, ugyanis ez Maszat szobája, ahová a plüssök majd hazatérnek. A kooperatív memóriajáték célja, hogy az összes plüss hazatérjen Maszat szobájába. Tigriske nehezíti a játékot, illetve ő a játék időmérője. A játék addig tart, amíg Tigriske vissza nem ér a kiindulópontjára, de addig közösen kitalálhatja a csapat, hogyan segítsenek a plüssöknek hazajutni. 

A játéknak van egyszerűbb változata és még egyszerűbb változata a legkisebbeknek. A lényege mindegyik változatnak a plüssök hazajuttatása, de könnyebb és nehezebb körülményekkel, a játékosok életkorától függően. 

Agócs Írisz illusztrációi, mint mindig, nagyon aranyosak és szeretni valóak. A játékot 3-7 éves gyerekeknek ajánlják, 1-4 játékosszám az ajánlott és 20 perc játékidővel lehet számolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése