2021. április 30., péntek

Marty Noble: Jane Austen színezőkönyv


Nemrég írtam Agócs Írisz Rajzolj egy krumplit! könyvéről, amihez rajzolgattam is, és ha már valamivel belelendítem magam a kreatív ténykedésekbe, akkor nehezen tudok leállni. Olyankor szoktam még egy-két színezőkönyvet elővenni és színezgetni. 

Közben remek riportokat hallgatok youtube-on, nagy kedvencem Kadarkai Endre csatornája, de könyves vloggereket is ilyenkor szoktam nézni, és egy-két youtubert is ilyenkor hallgatok meg. Amivel pedig teljes, vagy inkább dupla a kikapcsolódás, az az, ha színezés közben még ASMR videót is hallgatok. :D 

Ha valaki nem hallott még ASMR videókról, az elsőre nagyon furcsának fogja találni és nem is mindenki szereti. A családban csak én rajongok értük és én hallgatok különböző ASMR-osokat, magyarok és külföldiek között is vannak kedvenceim, a családtagjaim elnézően mosolyognak eme rajongásomon. 




Az ASMR egyszerűen megfogalmazva érzékeink ingerlése a fülünkön át. Talán már észrevettétek, hogy vannak olyan hangok a hétköznapokban, amiket amúgy kedveltek, kellemesnek találtok, ilyen lehet a macskadorombolás, vagy én pl nagyon szeretem a könyvekkel érkezett buborékfóliákat kinyomogatni, szeretem a pukkanó hangját közben, de az ollót is, miközben vágok vele, stb. 

Az ASMR egyik fajtájában ilyen hangokat generálnak a youtuberek, és ez egy kellemes, lazító érzést okozhat. A másik fajtája, amikor suttognak, akár magukról mesélnek, akár szerepjátékokat adnak elő, még ebben az esetben is vannak előadók, akiket különösen kedvelek, de pl. már az evős ASMR-okat ki nem állhatom.  Na mindegy, ennek a bejegyzésnek nem is az ASMR a témája, hanem a Jane Austen színezőkönyv, de nekem időnként a kettő szorosan összekapcsolódik. 

Akár riportműsorokat, akár ASMR videókat hallgatok a háttérben, az egyik legtökéletesebb kreatív kikapcsolódás és ellazulás a színezés. 

Néhány évvel ezelőtt, amikor megjelentek a felnőtt színezők még furcsának hatottak a könyvesboltok polcain, de nagyon hamar népszerűvé váltak, mert a kikapcsolódás mellett sikerélményt is ad a színek harmóniájának megteremtése. És még azok is örömködhetnek egy-egy színezés befejezésekor, akik esetleg nem szeretnek, vagy nem tudnak rajzolni, mert így mégis egy alkotó tevékenységet végeznek, amiben rájönnek, hogy mindenkiben ott rejtőzik a kreativitás. 

Ebben a színezőben a szépséges színeznivalók mellett 31 idézet szerepel az írónőtől, ami olyan idézetgyűjtőgetőknek, mint én, külön csemege. 


Színezés közben a jobb agyféltekénk bekapcsol, a bal pedig, amelyik a gondolkodásért felelős kikapcsol, miközben csökken a pulzus, a vérnyomás, a stressz. Fejlődik a kézügyességünk, kreativitásunk, közben még kedves emlékek is eszünkbe juthatnak gyermekkorunkból. Nekem például eszembe jutott, hogy általános iskolás lehettem, amikor az öcsémmel nagyon szerettünk a padláson játszani. Összegyűjtöttük az összes rajzunkat, amit csak otthon találtunk és a padláson megrendeztük életünk első (és mindezidáig az utolsó :D) kiállításunkat. Csirizzel ragasztottuk a padlás gerendáihoz a rajzokat, és hosszú heteken, de az is lehet hónapokon át jártunk fel oda rendszeresen játszani, miközben ott lengedeztek a papírra rajzolt színes csónakok, házikók, családi képek, virágok és állatrajzaink. 



Ha még nem próbáltátok, én jó szívvel ajánlom a színezést,  már hatalmas választék van a könyvesboltok kínálatában, ez a Jane Austen féle is egy gyönyörű lehetőség.  Az is nagyon érdekes tapasztalat, hogy miként lehet színes ceruzával színezni, milyen hatásokat érünk el, ha filctollal színezünk és nekem még tervben van a vízfestékkel való színezést is kipróbálni.

2 megjegyzés:

  1. Amikor berobbantak a felnőtt színezők, én is bevásároltam jócskán belőlük, és nagy lelkesedéssel estem neki, amúgy egyáltalán nem túl nagy kreativításommal.Aztán egy idő után, lankadt az érdeklődésem, de nem akartam megbántani senkit, így örömmel fogadtam családomtól, ismerőseimtől az ajándéknak szánt új füzeteket, eszközöket. Most, nem hogy felelevenítetted, kedvet hoztál, hanem adtál egy új ötletet! Nem kell némán ülni és alkotni, hanem lehet bővíteni azzal, hogy közben a füledet is használod(:D) és hallgatsz közben valamit, amire egyébként nem mindig van idő! Ez az a bizonyos "két legyet...", ami megduplázza a kellemes kikapcsolódás örömét is! Sokakat követek a YouTube-n is ( nekem is kedvencek azok, amikben egy-egy közszereplő ( gyakran ismeretlen számomra még) bemutatásáról szóló beszélgetés. Kedvencem a propaganda, Tilla műsora, amit már majdnem végignéztem, de van még lemaradásom! Nem mondom, hogy holnap előkapom a színezőket, de igazán kedvet csináltál hozzá!:) Köszi!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is éppen így vagyok a színezőkkel. Sokat begyűjtöttem, belevágtam, majd meguntam. De miután felfedeztem, hogy a már említett riportokat, vagy akár ASMR videókat tudom hallgatni közben, a színezés új értelmet nyert. :) Tilla műsorát nem ismertem, de most már megnéztem egy részt az ajánlásodra, sorra kerítem majd a többit is.

      Törlés