2021. április 28., szerda

Agócs Írisz: Rajzolj egy krumplit! 2


"Ha van olyan bátortalan olvasó, aki a borítót látván még nem kezdett el bizakodni, akkor most mindenkit megnyugtatok: RAJZOLNI MINDENKI TUD!"

Így kezdi Agócs Írisz a bevezetőben, és mivel nekem nagyon tetszett az első rész és sikerélményt is adott, én hiszek neki. 

Az első krumplis könyvből már jó néhány kedves figurát megtanulhattunk rajzolni. IDE KATTINTVA megnézhetitek, hogy milyen állatkákat sikerült abból életre keltenem.  Az akkori sikerélményen felbuzdulva, kíváncsi voltam, mit tartogat ez a második rész, vajon ebből is olyan egyszerű-e rajzolni. És boldogan jelentem, hogy igen.


Annyira belejöttem, hogy az állatok mellé megpróbáltam környezetet is rajzolni, több-kevesebb sikerrel, de az biztos, hogy engem a rajzolás, a színezés maximálisan kikapcsol.

Zenét hallgattam közben vagy egy érdekes podcast ment a háttérben, és az volt a jó, hogy csupán a rajzolás öröméért rajzolgattam, színezgettem, úgy voltam vele, ha nem sikerül, akkor kezdek egy másikat. De nem kellett, mert olyannak fogadtam el őket, amilyenek lettek. 


Lehet, hogy a pingvinem inkább tojás, mint krumpli, vagy akár pingvin, a bölényem  pedig egy nagy kőnek is elmenne, ha nem lenne feje, de én nagyon szeretem őket egytől-egyig, mert az én kis teremtményeim, és ezért ismét adtam nekik nevet is, akárcsak az első részben. 


Kezdd pingvinnel! Ez a legelső rajz, mintegy bemelegítésként ezzel kezdtem én is. Aztán jött egy aranyos  kutyus, egy panda, egy malacka, egy kecske - szinte nem is lehet választani, érzed a késztetést, hogy végigrajzold az egészet. 

Én is így fogok tenni, de most a bejegyzés kedvéért csak néhányat rajzoltam, így másodiknak a bölényt választottam ki, mert nem hiszem, hogy túl sok ember rajzolna csak úgy magától egy bölényt, én pedig még életemben nem rajzoltam. Nem pont olyan lett, mint a könyvben, de ez egyáltalán nem baj. Sőt! Ahány ember, annyi bölény. :D


A bölény után egy nagy ugrással egy delfint rajzoltam, aki egy vidám kis delfinlány lett, ezért rajzoltam köré vidám tengeri dolgokat is. 




Ha már a víz, akkor jött egy béka is, a kis tavacskájával együtt, majd egy tukán, hogy szép zöld növényeket is rajzolhassak.

A bogarakat sem hagyhattam ki, annyira cukik voltak. 




Rajzolhattok hangyászt, zebrát, bálnát, medvét, vombatot, kacsacsőrű emlőst, pelikánt, tapírt, de még krumpli néniket is. És még sok minden mást is, de hagyok nektek is felfedezni valót. 

Gyerek, felnőtt, kicsi, nagy, anya, apa, nagyszülő - ebből a könyvből bárki rajzolhat, sőt nagyszerű szórakozás a család tagjainak egyszerre rajzolni, mert biztos vagyok benne, hogy mindenkié más lesz, és egyből pingvin-, bölény- és békacsaládok születhetnek a kezünk alatt.

A végén annyira belejöttem, hogy még egy teljesen más rajzot is készítettem, szeretek ilyen házikókat rajzolgatni, imádom Hundertwasser művészetét és szeretem utánozni a stílusát. 

A könyv nem csak a rajzoktól vicces, hanem az utasítások és összekötő szövegek is nagyon mókásra sikeredtek, jókat mosolyogtam rajtuk.

Bea

"A kecske viszonylag veszélyes állat, de csak ha a papírlapjaink közelébe engedjük, ugyanis jó eséllyel szeretné majd megenni a lapokat. Így ha valaki modell után tervezne kecskét rajzolni, érdemes azt legalább egy kerítésnyi távolságból megtenni. 

A kevésbé kalandvágyóknak viszont már jön is a krumplialapú segítség, teljesen biztonságos körülmények közt. 

Eredetileg káposztát is rajzoltam mellé, de nem tudom, hogy mi történhetett vele..."

*****

"Ha valaki tud zebrát rajzolni, akkor tud lovat is, csak ki kell radírozni a csíkokat."




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése