2021. január 16., szombat

Újévi fogadalmak Booktag 2021

Két molytársam - @robinson és @bokrichard is meghívott ennek a Booktagnek a kitöltésére, és ebben az évben úgy döntöttem, hogy véget vetek a halogatásnak, nem hónapok múlva fogom kitölteni, hanem igyekszem beleférni az egy hónapba az ilyen felkérések, kihívások esetén. Annál is inkább, mert szeretek booktag-eket kitölteni, ilyenkor teljesen új szempontok szerint tudom megvizsgálni az olvasmányaimat, illetve olyan könyveket is találok a várólistámon, amire már nem is emlékszem, hogy mikor tettem oda. :D


1. Egy író, akitől szeretnél olvasni idén, de eddig még semmit nem olvastál tőle:

Huh, nem is egy ilyen szerző van. Pl. Carlos Ruíz Zafon is ilyen, de már kaptam értesítést a könyvtártól, hogy az előjegyzett A Köd hercege megérkezett, tehát ez már nem sokáig marad így. Ilyen még Ljudmila Ulickaja is, és ha végignézném a várólistámat, találnék még nem kevés írót.


2. Egy könyv, amit mindenképpen szeretnél elolvasni:

Az összes könyvet, ami a várólistámon van. :D De még tavaly kaptam Zsófitól Grecsó Krisztián Vera című könyvét, ebben az évben szeretnék rá sort keríteni. Sajnos azt tapasztaltam, hogy a saját könyvek háttérbe szorulnak a többi könyv mögött, mert azt mondom magamnak mindig, hogy az úgyis itt van, bármikor elolvashatom. De ez elég hülyeség, ezen változtatni szeretnék. 




3. Egy klasszikus, amit szeretnél elolvasni:

Szerb Antal: Utas és Holdvilág. Szintén csak egy a sok közül. De ott van Jane Austentől a Büszkeség és balítélet. És Jane Austent az első kérdéshez is beírhattam volna. Még nem olvastam tőle!!! 

4. Egy könyv, amit szeretnél újraolvasni:

Ritkán olvasok újra. De Szabó Magda Für Elise, Ajtó és a Mondják meg Zsófikának könyveit szeretném újraolvasni, kíváncsi vagyok, hogy évtizedek elteltével hogyan hat rám és mit gondolok róluk. Régen nagyon szerettem őket, volt már vagy 15-20 éve, hogy olvastam. 




5. Egy könyv, ami ezer éve várólistás és idén el akarod olvasni végre:

Folytatni a Harry Potter sorozatot, még csak az első részt olvastam el. A fiúktól évek óta hallgatom, hogy mikor fogom folytatni.

6. Egy jó vastag könyv, amit beterveztél:

Itt van nálam a könyvtárból Carsten Jensen: Mi, vízbefúltak című könyve, 718 oldal. 

7. Egy író, akitől már olvastál és idén is szeretnél:

Ha megszeretek egy írót, akkor szeretem elolvasni a könyveit. A könnyedebbek közül nemrég találtam rá Veronica Henry könyveire. De Fredrik Backman könyveit sem hagyom ki soha, Stephen Kingtől is szeretnék olvasni az idén, de Bauer Barbara, Kepes András, Vámos Miklós, Guillaume Musso, Nick Hornby és sokan mások is vannak a listámon. 


8. Karácsonyra kapott könyv, amit el fogsz olvasni idén:

Magamnak egy vegán szakácskönyvet vettem karácsonyra, de a családtagjaimnak vásároltam ajándékba, és azokat én is el szeretném majd olvasni. :D Ilyen Edith Eva Eger: A döntés és Az ajándék című könyvei, Hiro Arikawa: Az utazó macska krónikája, Rubik Ernő: A mi kockánk, Guus Kuijer: Minden dolgok könyve. Ez Pocket zsebkönyv, hogy Zsófinak is legyen egy ilyen. :D 



9. Egy sorozat, amit elkezdeni és befejezni is 2021-ben fogsz:

Ilyen tervem nincs. De az egyáltalán nem biztos, hogy ha el is kezdek egy sorozatot, akkor azt be is fejezem 2021-ben. :D 


10. Van valami olvasási terved? Ha igen, hány könyvet tervezel idén elolvasni?

Nincs tervem. Néha azt érzem, hogy lassítani kellene és más hobbijaimmal is foglalkozni, néha pedig azt, hogy még-még több könyvet kellene olvasni, mert rengeteg kimarad. Ez egy 22-es csapdája. 

+1 Szeretnél-e idegen nyelven olvasni?

Német gyerekkönyveket szoktam időnként olvasgatni, sajnos ennyire elég a nyelvtudásom. Angol nyelvtudásomat most kezdtem a Duolingóval megalapozni, így messze vagyok attól, hogy könyveket olvassak, de azért mesekönyvvel lehet megpróbálkozom az idén. 

Ti olvastátok valamelyik könyvet a felsoroltak közül? Megfogadtatok valamit az új évre az olvasással kapcsolatban? 

Kívánok nektek is jó olvasásokat 2021-re,  valamint sok időt és jó egészséget hozzá!

Bea



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése