2019. július 12., péntek

Művészetek Völgye 2019

Már csak 7 nap van hátra "Magyarország legnagyobb összművészeti fesztiváljáig", azaz a Művészetek Völgye Fesztiválig, ami Kapolcshoz és néhány környékbeli gyönyörűszép falucskához köthető.

Kapolcs egy ikonikus hely számunkra, ugyanis férjemmel kapcsolatunk elején oda utaztunk el kettesben először, két év múlva már kismamaként, Titusszal a pocakomban voltunk ott újra, és velünk tartott Zsófi és Bence is. Legközelebb Titusz 2 éves korában látogattunk el ismét családostól, ekkor sátoroztunk is néhány éjszakát ott, és azért is volt különösen emlékezetes, mert a nyár közepén sikerült néhány iszonyatosan hideg napot kifognunk, vacogtunk a sátorban. De azért imádtuk.
Voltunk akkor, amikor a gyerekek már mindannyian nagyobbak lettek, többször is, és készülünk idén is, egészen pontosan egy hét múlva július 19-én ellátogatni Kapolcsra.

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, beszélgetésekkel, gyerekprogramokkal telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.
A kép korábbi látogatásunk alkalmával készült.
A már megszokott helyszíneken kívül néhány újabb helyszínnel is bővül idén a fesztivál, Taliándörögdön debütál a MANK Artporta, ahol az alkotóművészeté a főszerep. Rajzolásra, festésre és közös műkincsgyűjtésre hívnak, valamint beszélgetésekkel, workshopokkal, a Ciffra-központ programjaival, filmklubbal és Cseh Tamás dalokkal várják a látogatókat. Kapolcson nyílik meg a Pest-Buda Udvar, ahol az izgalmas kerekasztal beszélgetések után minden nap koncertekzárják a napot. Fellép Pély Barna, az Európa Kiadó, Little G. Weevil, lesz Klasszik Lasszó és Bin Jip. Vigántpetenden a Fülig Jimmy Fényudvarban pálinkakóstolással, koncertekkel és hajnalig tartó tánccal készülnek.

A képek korábbi látogatásaink alkalmával készültek.

A környezet megóvása már eddig is fontos szempont volt a fesztivál életében, 2019-ben még több fejlesztés segíti a zöldülést. Itt is lesz újrapohár, sőt külön buzdítják arra a látogatókat, hogy vigyenek saját poharat, saját tányért és evőeszközt, ezáltal nem termelnek szemetet. A vendéglátóhelyeken cukornádból készült tányérokat és kukoricából készült evőeszközöket használnak majd, amit a fesztivál végén komposztálnak. A Völgy udvaraiban és programjaiban is visszaköszön a fenntarthatóság és a környezetvédelem.

A programokat lehetetlenség lenne itt most felsorolni, csak néhányat említenék a teljesség igénye nélkül. Koshen, Boban Markovic Orkestar, vendégük Palya Bea lesz, Quimby, a Csík zenekar, Kiscsillag, Vad Fruttik, Péterfy Bori, Margaret Island,  Dés László, Kiss Tibi, Németh Juci, Tóth Vera. A Momentán Társulat és a Muflon Jazz Udvar nagyon vonzó fellépőket és programokat ígér. A  Folk Udvart is szeretnénk meglátogatni, ahová legutóbb nem fértünk be, és a Társasjáték-Völgybe is mindenképpen szeretnénk bekukkantani.

A Világzenei Színpad is kihagyhatatlan fellépőket ajánl, de a Magyar Írószövetség beszélgetései is érdekesek lesznek. Ezen kívül pedig még rengeteg minden vár ránk, amit felesleges is lenne itt felsorolni, mert mindent megtaláltok a Művészetek Völgye honlapján.

Mi pénteken indulunk és szombat délutánig tudunk maradni, már előre tudom, hogy nagyon rövid lesz ez az idő, de igyekszünk minél több mindent megnézni, meghallgatni és jól érezni magunkat. Figyeljétek instagram oldalunkat, mert sztorikkal, rövid felvételekkel jelentkezünk majd. Ha ti is ott lesztek, írjátok meg nekünk!