2018. január 16., kedd

Levi & Sinonimo: Királyok és keresztek

Képes krónikák

Akik rendszeresen olvassák a blogot, találkozhattak már képregényekről szóló értékelésekkel, és azt is tudhatják, hogy nagy rajongójuk vagyok. 

Természetesen nem egy könyvhöz kell hasonlítani őket, hanem egy teljesen külön műfajként kezelni, amelyben a kép és a kevés szöveg  - jó esetben - ugyanúgy el tudnak vinni magukkal, mintha egy jó könyvet olvasnánk. 


Ugyanúgy lehet vicces és kacagtató, mint amennyire izgalmas és tartalmas. A Királyok és keresztek ez utóbbi kategóriába sorolható. Egy színvonalas történelmi képregény, amit mind a története, mind a látvány miatt érdemes kézbevenni.

Történetünk az Úr 995. esztendejében kezdődik, amikor a magyar törzsek már 100 éve élnek a Kárpát-medencében. Géza fejedelem békét köt a hatalmas német-római császársággal, ennek megerősítéseként fiának Istvánnak a későbbi német-római császár húgát, Gizellát választja feleségül. De hiába a béke, ha akadnak pogány magyar törzsek, melyek nem hódolnak be, nem térnek át a keresztény hitre. 

Ezeknek az ellenállóknak a megtörésével kezdődik a képregény története, majd haladunk az idővel és hamarosan 1030-ban találjuk magunkat a 30 éves háború végén. István jó munkát végzett, tevékenységének köszönhetően elismerték a magyar királyságot.

Az új német-római császár Konrád azonban betört a magyar királyság területére....

Nagyon jó volt feleleveníteni történelmi ismereteimet és a szerzőknek köszönhetően új ismeretekkel  is gazdagodni, mégha fikciós elemek is voltak a történetben. Nem nagyon tapasztaltam még ilyet képregények esetében, de azt vettem észre olvasás és a képek alapos tanulmányozása közben, hogy izgulok, mi lesz az egyes események kimenetele és bizonyos emberek sorsa.

A szöveg és a rajzok annyira hatásosan elevenítették meg számomra a történelmi eseményeket, hogy szinte azt éreztem, egy filmet nézek, melyben csaták, béketárgyalások, véget nem érő menetelések váltották egymást. 

Közel 100 oldala ellenére szívesen olvastam volna tovább, de meglepve tapasztaltam, hogy egy szempillantás alatt vége lett. Sebaj, a képregényben az a jó, hogy nagyon sokszor végig lehet lapozni, tanulmányozni a rajzokat, és még mindig lesz benne újdonság. 


Nagyon jó munkát végeztek a szerzők, imádtam a rajzokat, szívesen kiemelném, hogy kedvenceim a természetrajzok és a lovak voltak, de nem lenne igaz, mert az emberábrázolásokat is szerettem.

Részletgazdag, látványos illusztráció, színvilága tökéletesen passzol az események hangulatához és egy alapos, minőségi tartalom az, amit kaptam ettől  a nagyon szép, albumszerű könyvtől.

10/10

Bea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése