2016. január 9., szombat

A Hónap Könyve(i) decemberben

2015 utolsó Hónap(jának) Könyvei 2016-ban! 
Sokat gondolkodtunk Anyával, hogy csináljunk-e évi összefoglalót, de arra jutottunk, hogy  a Hónap Könvye(i) rovatban végül is mindig kiválasztottuk a hónap legjobbjait, és azokból nem tudnánk külön kiemelni csak párat, mert mindet nagyon szerettük.
Bár novemberben is elcsúsztunk egy kicsit, mert nem sikerült mind a kettőnknek elolvasnunk  a hónap könyvének választott könyveket. De ezt idén úgyis bepótoljuk majd, mert addig úgysem nyugszik egyikünk se, míg a másikunk el nem olvassa azokat a könyveket, amiket mi szeretnénk, hogy elolvasson. Igazából addig zaklatjuk majd egymást ezekkel az olvasnivalókkal, míg végül egyikünknek elege nem lesz belőle, és a béke meg a nyugalom érdekében elolvassa a zaklatás tárgyát, aztán majd a fejére csap, hogy "azta, ez egy nagyon jó könyv volt miért vártam vele ennyit?", a másikunk meg azt mondja majd, hogy látod én megmondtam! :)

Na de akkor lássuk 2015 december legjobb könyveit:

Ez a könyv már szeptemberben említésre került, mint hónap könyve, de akkor még én nem olvastam el. Most pótoltam, és meg kell mondanom, hogy nem tudom miért vártam vele idáig. Nagyon angol, nagyon bájos, nagyon kedves, nagyon angol humorral, nagyon angol szereplőkkel. Amiért különösen tetszett még az az, hogy az írás volt az egyik központi téma, volt íróklub,  naplórészletek, irodalmi pályázat, szóval igazán dorbézolhattam a nekem való témákban, stílusban. Igazi, nekem/nekünk való könyv volt!! - Bea

Ennek a könyvnek az elolvasását minél előbb be fogom hajtani Anyán, mert ez olyan fajta könyv volt, amit tudom, hogy mindketten nagyon szeretünk. 
Én pedig azt hiszem, hogy minél előbb el fogom olvasni Lucinda Riley többi könyvét is. - Zsófi

Az erről a könyvről írt értékelésem bekerült a moly.hu decemberi Merítésébe is, aminek nagyon örültem, mert tényleg egy fantasztikus könyv volt, ami megérdemli, hogy minél több ifjú és már tapasztalt kalandorhoz eljusson. Az utóbbi időben egyébként nagyon rákaptam az ifjúsági könyvekre, ez biztos Anyától ragadt rám, mert ő mindig is rájuk volt/van kattanva. :) A könyv egyébként most esik át egy igen kritikus tízéves tesztelésén is, és eddig ő is nagyon szereti, úgyhogy együtt átbeszélhetjük a kedvenc részeinket is. :) - Zsófi

Fantasztikus életrajzi könyv. Czeizel Endre géniuszsága, önbizalma, kalandos élete teljesen magával ragadott. A betegségével szembeni harca, velünk, olvasókkal szembeni őszintesége nagyon tiszteletreméltó volt. Élete küzdelmes, kalandos, értékekkel teli, igazi példakép számomra. - Bea

Ez a könyv volt december váratlan gyöngyszeme. Annyira szép, annyira különös, annyira szeretetteli. A végén pedig gondolkodhatunk, hogy ki az áldozat és ki a hős tulajdonképpen egy háborúban. Azt is megtudhatjuk, hogy a zene csodákra képes. - Bea

Abszolút kedvenc lett ez a gyönyörűséges könyv. Mind belsőleg, mind külsőleg elvarázsolt, a szereplők fantasztikusak és imádnivalóak (no azért nem mindenki). Tele van kalanddal és varázslattal, hősies tettekkel, igazi tündérmese. - Bea 

Ez a regény egy egzotikus, nagyon távoli helyre, Malajziába repített el. A 2. világháború rémségeivel és ellentmondásaival, a hétköznapi maláj emberek életével és két nagyon különleges férfi kapcsolatával szembesülhettem. A szerző elragadó írásmódjának köszönhetően, azóta is sokszor eszembe jutott ez a történet, annyire magam elé tudtam képzelni a könyv képi világát, mintha én magam is Malajziában, Pinangon lettem volna. - Bea

Semmiképpen sem hagyhatom ki a legjobb könyvek közül, hiszen annyira élveztem és jól szórakoztam olvasása közben. Imádtam az illusztrációkat és a rövid, néha gondolkodtató, néha nevettető történeteket. - Bea

Ez a könyv úgy került bele a Hónap Könyve(i) válogatásba, mint nemrégiben A Marsi. Zsófinak nem tetszett, nekem pedig nagyon. Az ötödik hullámmal is így jártunk. Zsófi még most olvassa, de már idáig is elég sok - túl sok - hangot adott nemtetszésének. Jókat vitatkozunk, olykor-olykor kicsit összeveszünk rajta. :) Erről majd később ő is ír egy bejegyzést, vagy esetleg közösen kielemezzük, azaz lefolytatunk egy nyílt vitát.:) Már csak ezért is itt a helye ennek a könyvnek. - Bea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése