2019. október 18., péntek

Könyvturista: A Soproni Pagonyban


Ma egy kissé rendhagyó bejegyzést készítettem, ugyanis nem könyvekről írok, hanem a Soproni Pagonyt szeretném megmutatni. Természetesen a könyveket sem tudom és nem is akarom kihagyni egy könyvesboltból, így ők is szerepelnek majd a bejegyzésben, de legfőképpen a bolt hangulatát szeretném átadni, ami szerintem fantasztikusan gyerekbarát, és az tűnik fel elsőként, hogy nem csak egy könyvesbolt, hanem egy olyan hely, ahová szívesen tér be gyerek és felnőtt egyaránt. 
Ha van kedvetek bekukkantani a Soproni Pagonyba, akkor olvassatok tovább. 



Bevallom őszintén, én nagyon sok mindent tudtam volna vásárolni, még úgy is, hogy a gyerekek nálunk már az ifjúsági és fiatal felnőtt kategóriába tartoznak, mert én magamnak is örömmel vásárolok kreatív  könyveket, cuki plüssöket és egyéb gyönyörűségeket, amiket itt láttam. Mivel szívesen olvasok gyerek- és ifjúsági könyveket is, ez a bolt egy igazi kánaán volt nekem. 


A bejegyzés írásának elkezdésekor tudtam meg, hogy a Pagony életében igen fontos esemény lesz a holnapi nap, ugyanis nagykorúak lettek! E jeles esemény alkalmából a Bartók Pagonyban nagyon sok érdekes eseménnyel várnak benneteket, október 19-én, azaz holnap, és remek akciókkal a Pagony boltokban. 


A Soproni Pagonyban pedig október 22-én Papírszínház előadással várják a gyerekeket:

https://www.facebook.com/events/2314591028652262/

Rendszeresen szerveznek Sakkjátssz/ma és Zengő bölcső foglalkozásokat, amelyek időponjáról a Sopronyi Pagony facebook oldalán tájékozódhattok. 

Lépjetek be velem a Soproni Pagony üzletébe, és nézzetek körül.



Belépéskor a bolt egyszerre tűnik hatalmasnak és egy barátságos klubhelyiségnek , ahol az ember és az ember gyermeke hamar el tud veszni a sok látnivalóban. A gyerekek, főleg ha már nem először járnak itt, egyből megcélozzák a játszósarkot, amit nem is csodálok. Van itt közlekedési terepasztal járművekkel,  főző és mosogatósarok edényekkel, matatófal, és egy hatalmas tábla krétákkal. 



A bolt választéka hatalmas, órákat el lehet itt tölteni, miközben jobbnál jobb könyveket  találunk, ha pedig vásárolni is szeretnénk, valószínűleg nem lenne könnyű dolgunk, mert nagyon nehéz a választás ennyi csodaszép könyv láttán. Szerencse, hogy jön a télapó, a karácsony, amire rá lehet fogni a szokásos könyvvásárláson túl az extra beszerzéseket. is. :D



Imádom Axel Sceffler illusztrációit és macskáit.






A könyveken kívül rengeteg társasjáték közül válogathatunk, néhányat már mi is bemutattunk a blogon. 








Találtam egy kupac kuflit is, aki olvassa a blogot, tudja, hogy nagy kedvencem ez a hét zakkant imádnivaló élőlény.


Itt még mindenki szépen pózolt és mosolygott.


De nem sokáig tartott a nyugalom, Hildának eszébe jutott, hogy sürgős elintéznivalója van,
így nem ücsöröghet nyugodtan egy kosárban, még egy fotó kedvéért sem. 



Ha pedig megmutattam kufliékat, akkor nem hagyhatom ki a horgolt Rumini-figurákat sem, nagyon szépek, aranyosak és szorongatnivalók.


És találtam még egy kosár horgolt állatkát, akik reménykedve várják, hogy véglegesen kiléphessenek a bolt ajtaján, egy ölelő gyerekkarban, vagy egy ajándéktasakban. Jól ki vannak képezve, azt sem bánják, ha néha nyálasak lesznek és ha egész nap egy ágyban kell heverészniük, de egy könyvespolcon is szívesen üldögélnek naphosszat. 


Diafilmeket is vásárolhatunk, bár nálunk ez már csak nosztalgia. Imádták a gyerekeim az otthoni "mozizásokat", olykor még popcorn és tea is kísérője volt a családi diavetítéseknek. 

Rengeteg kreatív füzet és játék közül választhatunk a színezni és alkotni vágyó gyerekeknek, és gyereklelkű felnőtteknek. 




Személyes kedvenceim voltak azok a gyönyörűségek, játékok, amelyek a szemnek is gyönyörűek, és nemcsak játékként funkcionálhatnak, én bizony a lakásom dekorálására is el tudom képzelni őket. 

Kedvenceim ezek a búgócsigák, egyszerre nosztalgia és "akarok egy ilyet" érzés öntött el, amikor megláttam őket.
Vajon a mai gyerekek is szeretik annyira, mint mi szerettük régen?

Hát nem édes ez a  faállatka? Nem tudom ugyan milyen állat, talán borz vagy nyuszi, de nagyon cuki. :)
(Aki tudja, írja meg. )

Ez a csodaszínű kismadár pedig nem csak szép, de sípol is. (Ó, jaj! :D)

Nagyon hangulatos a bolt látványa, tetszett, hogy ügyelnek a részletekre, ízléses illusztrációk a falon, hívogató, szépséges párnácskák a napsütéses ablakban, igazi gyerekmarasztaló hely, egy olyan bolt, ahol a szülők nyugodtan válogathatnak és nézelődhetnek, mert a gyerekek teljesen otthon érezhetik magukat, azaz nyugodtan elvonulhatnak a játszósarokba. 




A Sopronyi Pagony nagyon szuper hely, rég jártam ennyire bájos, kedves, cuki könyvesboltban. Lehet, nem is jártam még. De egy biztos, ha ti bementek, üres kézzel nehezen fogtok kijönni. :D




A bejegyzés végére az jutott eszembe, hogy legyen ez ismét egy új rovat /igen, tudom, van már egy jó pár/, amelynek neve Könyvturista lehetne, és ennek keretében bemutatom egyelőre Sopron azon könyvesboltjait, antikváriumait, ahová szeretek betérni, sőt még a könyvtárát is. Ha pedig Sopronon kívül is rábukkanok nekem tetsző könyves helyekre, akkor azokat is szívesen bemutatom.

Nektek van kedvenc könyves boltotok, könyves helyetek?







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése