2018. szeptember 17., hétfő

Milly Johnson: Délutáni tea a Napraforgó kávéházban

Milly Johnson könyvei mindig olyan vidámak és tetszetős borítóval jelennek meg, hogy már ránézésre is jó kedve van tőle az embernek. Ez a könyv a címével megduplázta ezt a hatást, mert egy délutáni tea egy Napraforgó nevű kávéházban, milyen is lehet. Olyan csajos, vidám, tele női dolgokkal, beszélgetésekkel, baráti érzésekkel.

Pontosan ezt kínálja nekünk ez a könyv, garantált kikapcsolódást, jó szórakozást, vidám órákat, legfőképpen női társaságban, de azért ahol nők vannak, ott természetesen férfiak is vannak, így jó pár figyelemre méltó szereplőt megismerhetünk az ő soraikból is. 


A történet nem jöhetett volna létre, ha nincs Jimmy Diamond, aki a Diamond takarítócég tulajdonosa, és bizony nem jeleskedik jó tulajdonságokban. Se nem hűséges, se nem őszinte, ennek ellenére mégis kiborul Connie a felesége, amikor megtudja, hogy férjének fiatal szeretője van.

Az üzleti hétvégék nem is üzletiek, ilyenkor Jimmy legtöbbször fiatal szeretőjét viszi drága éttermekbe és az ő kívánságairól gondoskodik, aki viszont a fejébe vette, hogy ő mindenképpen a 2. Mrs. Diamond lesz, és akkor majd ő parancsol az irodában és mindenhol és anyagi gondjai is megoldódnak egy életre.

Férje hűtlensége letaglózta Conniet, de túlteszi magát csalódottságán és ravasz tervet eszel ki, amely arra irányul, hogy férjét tönkretegye, a cégét megtépázza és túlélje a rá váró szakítást. Olyan érzésem volt olvasás közben, mintha egy jó bohózatot olvasnék, csak kapkodtam a fejem a sok cselszövés láttán, a női szereplőket egytől-egyig imádtam, olyan boldogan és örömmel takarítottak az ügyfeleiknél, hogy szinte kedvem támadt nekem is függönyt mosni, törölgetni, porszívózni. 

Tetszett, hogy volt egy nagyon pici ezoterikus utalás is benne, és egy kisebb rejtély, egy bűnesettel. Pontosabban kettővel is, az egyik egy kicsit mintha befejezetlen maradt volna, de végülis korrektül megoldotta azt is Milly Johnson. Egy mozgalmas, eseményekkel teli könyv és éppen olyan vidám és szeretnivaló, mint a címe.

Barátság, szerelem, munka, csalódás, újrakezdés, nők, nők, nők és férfiak - ezzel a pár szóval össze is lehetne foglalni ezt a könyvet, ajánlom, ha egy hosszú kikapcsolódásra vágytok, a könyv 500 oldala bőven nyújt erre lehetőséget. Szeretem Milly Johnsont, bár volt már könyve, amit abbahagytam, nem tudom, hogy én nem voltam megfelelő hangulatban, vagy pedig tényleg annyira gyengécskére sikeredett, de az biztos, hogy a Délutáni tea a Napraforgó Kávéházban című könyvéről azt lehet elmondani, hogy egy jól sikerült, összeszedett, olvasmányos, szívmelengető történet.


A maga stílusában ez egy nagyon jó könyv, jó történettel, fantasztikus karakterekkel, érdekes fordulatokkal, érzelmekkel, a nők erejével, és nem tudom, hogy az írónő hogy csinálta, de én bizony még a negatív karakterek iránt is éreztem némi rokonszenvet, és kívántam, hogy az ő életük is jobbra forduljon. 


"Felejtsd el, amit szerinted érezni kellene, és koncentrálj arra, amit igazából érzel!"

*****

"Az igazán nagy dolgok apró mozzanatok együtteséből születnek."

Bea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése