2018. május 22., kedd

Pitypang, Locspocs, Kukori és Kotkoda


Az első két könyv elolvasására a Harcos Bálinttal készített interjúm késztetett, amikor kedvenc gyermekkori könyveit kérdeztem tőle, többek között Pitypang, a hiú oroszlánt és Locspocs, a kis tengeri szörny kalandjait említette, így nagyon kíváncsi lettem, hogy egy gyermekirodalmi író milyen meséket szeret. Nekem is nagyon tetszett mindkettő. IDE KATTINTVA elolvashatjátok ezt az interjút.

Ha pedig már a gyerekkönyvtárban bóklásztam, akkor természetesen több könyv is a kezembe akadt, így az én egyik kedvenc gyerekkori mesém is, a Kukori és Kotkoda könyvek egyike. Igaz, akkoriban én a tévéből ismertem a nagy kópé Kukorit és a szorgos, okos Kotkodát, de könyv formájában is vidám élmény volt. Sőt, miután elolvastam a könyvet, megnéztem pár Kukori-Kotkoda videót is a youtube-on, remek volt. 


Don Freeman: Pitypang, a hiú oroszlán

Több okból is nagyon örülök, hogy interjút készíthettem Harcos Bálinttal. Először természetesen magáért az interjúért, másodszor azért, mert egy kedves, közvetlen, nagyon szimpatikus szerzőt ismertem meg személyében, és harmadszor azért, mert neki köszönhetően ismerhettem meg Pitypangot, a hiú oroszlánt.

Kedvenc gyerekkori könyvei között említette és én nagyon kíváncsi lettem rá. Amikor a molyon feltettem a kívánságlistámra, többen is írták, hogy mennyire szeretik ezt a könyvet, amikor a könyvtárban a kölcsönzőpulthoz vittem a könyvtáros hölgy is megjegyezte, hogy nagy kedvence ez a könyv, és nem is tudja, hogy miért nem adták még ki azóta ismét magyarul. Tényleg, miért?

Nagy sikere lenne biztosan, én is beálltam a rajongók sorába. A történet egyszerű, Pitypangot vendégségbe hívják, ő pedig az alkalomnak megfelelően szeretne kiöltözni, fodrászkodni. Igen ám, de mindez nem úgy sül el, ahogy szerette volna, ezért majdnem lemarad a vendégségről.

Végtelenül aranyos és humoros mese arról, hogy azoknak akik szeretnek, nem a külsőd számít, hanem te magad, avagy nem kell másnak mutatnod magad, mint amilyen valójában vagy. Imádtam a rajzokat, és úgy az egész könyvet.

A könyv érdekessége, hogy Göncz Árpád fordította.

10/10

Tor Age Bringsvaerd: Locspocs, a kis tengeri szörny úszni tanul

Pitypanghoz hasonlóan Locspocs is Harcos Bálint miatt jött velem haza a könyvtárból. Megértem az ő és sokak rajongását a könyv iránt, iszonyúan édes ez a tengeri szörnyes történet, megmutatva azt a gyerekeknek, hogy csak akkor szörny valami, ha annak látjuk, ha azt akarjuk akkor egy nagyon cuki, aranyos, kedves lény, akinek éppen úgy lehetnek hiányosságai, mint az embergyerekeknek. 

Viszont nagyon jólelkű és kedves, és miután segít a polipnak, az cserébe megtanítja úszni. Majd Locspocs bebizonyítja, hogy nem csak jólelkű, hanem nagyon bátor is. 

Egyszerű, de nagyszerű könyv, nagyon egyedi, különleges illusztrációkkal. 

10/10

Bálint Ágnes - Németh Ágnes: A nyikorgó daráló és más történetek 

Kukori és Kotkoda

A nagyon fiatalok már nem biztos, hogy tudják kicsoda Kukori és Kotkoda, de én nagyon örültem, amikor gyermekkorom kedvenc meséjét megláttam könyv formájában. A könyv öt történetet tartalmaz, melyek nagyon viccesek voltak. 

Kukori mindig meg akar lógni Kotkoda és a munka elől, buzgó társa és segítsége ebben Kopasznyakú barátja. Természetesen mindig Kukori húzza rövidebbet, és ezután még el kell viselnie Kotkoda zsörtölődéseit is.

Megnéztem youtube-on egy részt, és meg kell állapítanom, hogy a mese hősei, Kukori, Kotkoda és a többiek, Psota Irén, Márkus László, Szuhay Balázs hangján valóban nagyon szerethetőek voltak, és a történet is vicces volt.

10/10

Kedvenc idézeteim a könyvből: 

"Végül is miért ne? Néha igazán eljárhatnának szórakozni, 
hol van az megírva, hogy mindennap a "tyúkokkal kell aludni menni"?


"- Segítség! Szent szilvamag, segítsen valaki! Nem tudok megállni!"

"- Nem fogyaszt, nem fogyaszt! - mérgelődött Kukori. 
- Miért akaszt te mindenáron fogyni? 
Vigye el a kánya az összement ruhákat, majd veszünk másikat!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése