2018. április 27., péntek

Kath Stathers: Bakancslista

1000 kihagyhatatlan úticél a nagyvilágból

Egyik kedves olvasónk azt írta instragramon a könyvről készült fotó alá, hogy ez a könyv rajta van a bakancslistáján. :D Nekem csak azért nincs, mert már magaménak tudhatom és nagyon sokszor végiglapoztam oda-vissza, elidőzve jó néhány úticélnál, ahová szívesen elutaznék.

Bakancslistát nem csak azért készítünk, mert hamarosan feldobjuk a bakancsot - állítja a könyv szerkesztője Kath Stathers. Bakancslistánkat elkészíthetjük bármikor és egész életünkben teljesíthetjük a benne felsorolt vágyainkat, és ugyanígy bármikor írhatunk is hozzá.

Tartalmazhatja a terveinket, a magunk elé kitűzött céljainkat, kreatív álmainkat és tartalmazhat úticélokat, ahová szeretnénk eljutni egyszer.  Ha listába vannak szedve ezek a vágyaink, akkor nagy valószínűséggel céltudatosabban tudjuk megvalósítani, mintha csak úgy fel-felbukkannak a fejünkben, olyan "hja... de jó lenne egyszer" gondolatként. Írjuk le, és máris egy lépéssel közelebb kerültünk hozzá.

Reinga-fok, Új-Zéland
Nézzük, ahogy két víz összecsap és táncol!
A Tasman-tenger és a Csendes óceán találkozásánál

Ez a könyv a bakancslistánk utazási részének megvalósításához nyújt nagy segítséget. Mindamellett pedig egyszerűen gyönyörű. A csodálatos fotók, a nagyszerű úticélok és leírásaik igazi ösztönző erőt jelentenek, hogy minél hamarabb megvalósítsuk listánk utazási pontjait. De a könyv olvasása után nem garantált, hogy nem kerülnek fel rá újabb és újabb szépséges helyek, ahová el szeretnénk jutni.

A könyv kínál egyszerű és extrém úticélokat is, azok is nyugodtan tudnak válogatni, akik nem vágynak nagy magasságokba, nem a Mount Everestet szeretnék megmászni, csak egy kis szimpla boldogságot szeretnének. Mindjárt az 5. pont az 1000 ajánlatból nagyon kedvemre való lenne:

Polar Park, Bardu, Norvégia
5. Ugassuk a holdat a farkasok között!
Mikor: egész évben
Szélesség: 68,6917°É
Hosszúság: 18, 1098°K
A Polar Parkban élő farkasok megszokták az ember közelségét, így nagyon közel mehetünk hozzájuk. Játszhatunk velük, megölelgethetjük őket, sőt, akár egész éjszaka mellettük maradhatunk.

Autózzunk végig Új-Zélandon
a Reinga-foktól Stirling Pointig!

De elindulhatunk az utolsó jegesmedvék nyomában, felfedezhetjük a Bálnacsont-völgyet Szibériában, ahol  archeológusok a 70'-es években több tucat, legalább 600 éves, a földből kiálló bálnacsontot találtak, félelmetes és titokzatos helyszín ez. Vagy menjünk biztosra, és töltsük a karácsonyt Norvégiában, ahol a festői kis faluban, Geilóban garantált a hófehér karácsony, hamisítatlan ünnepi hangulattal. Lappföldön vágtázhatunk rénszarvasokkal, Finnországban megmártózhatunk a sarki fényben.
Eredjünk Charles Darwin nyomába!
Tengeri leguán Charles Darwin Galápagos-szigetein

Egy másik kedvencem:

Videy-sziget, Izland
25. Érezzük át a szeretetet az Imagine Peace-toronynál!
Mikor: Októbertől márciusig (változó időpontokban)

Látogassunk el a Videy-szigetre, és álljunk meg a Yoko Ono által tervezett és építtetett, világítótornyot utánzó emlékműnél. A fénysugarat a föld hőenergiájából táplálják, és méltó emléket állít John Lennonnak, illetve utolsó kívánságának. Képzeljük el, hogy béke van.

És máris itt van egy következő: Aludjunk egy fán! Persze ezt akárhol is megteheted, ha van a kertedben egy fa, de természetesen ebben az esetben nagyobb kényelemre gondoltak. Egy svéd hotel környezetbarát és lenyűgöző szállást kínál a magas fenyőfák között épített üvegbejáratú szobákban, ahonnan tökéletes kilátás nyílik az erdőre és a közelben lévő folyóra.

Táncoljunk egy törzsi esküvőn Kenyában!

Amennyiben a legjobban öltözött rendőrökkel szeretnénk találkozni, egészen Kanadáig kell utazni, széles karimájú kalapjuk, skarlátvörös zubbonyuk és sárga sávos nadrágjuk kétségtelenül a világ legcsinosabb rendvédelmi testületévé tette a kanadai lovasrendőröket.  És szívesen kezet fognak bármikor bárkivel. :D

Legyünk egy napra vikingek Dániában, ahol vízre is szállhatunk egy viking hajóval, kapcsoljunk szuperszonikus sebességre Oroszországban egy MIG-29-es vadászrepülőgépben, vegyünk részt a világ leglassabb versenyén az angliai Norfolkban, aludjunk jurtában Andalúziában, menjünk zarándoklatra, másszunk hegyet, kóstoljunk ételeket és italokat, bulizzunk, repüljünk, fedezzünk fel, üldögéljünk, énekeljünk, táncoljunk, másszunk fel, tévedjünk el, kergessünk szivárványt, valósítsuk meg vágyainkat.

Egyszerűen fantasztikus ez a könyv, már az is nagy élmény, hogy végiglapoztam és hosszú órákat töltöttem el álmodozással, képzeletbeli utazásokkal, beszélgetéssel a családommal, amikor nekik is megmutattam és még több órát fogok azzal eltölteni, hogy a bakancslistámra kiválogassam az úticéljaimat.

Nézzünk le a Grand Canyon tetejéről!