2017. december 10., vasárnap

Heti ez+az


Két hét múlva karácsony!!

Nálatok mi a bevált szokás az ételek terén? Mindig ugyanaz a karácsonyi menü, vagy minden évben más ételeket találtok ki? Nálunk pár éve már nagyjából ugyanazokat kérik a gyerekek. Nem különleges ételek, év közben is készítjük őket, de karácsonykor mindet egyszerre pakoljuk az ünnepi asztalra, és akkor három napig dőzsölünk, közben pihizünk, filmeket nézünk.

Zsófi egészen karácsonyig dolgozik, de amúgy sem ő a konyhatündér nálunk, hanem Bence az, aki sokat segít a konyhában, főleg nagyobb adagok esetén, mint karácsony vagy vendégvárás. Panírozásban Tituszra is lehet számítani. :) No meg a kóstolgatásban.

A mi kedvenc ételeink karácsonyra:
Hortobágyi húsos palacsinta. Imádjuk, viszont elég macerás és ezért tényleg ritkán készítünk.
Cordon Bleu. Ezt is nagyon szeretjük, szintén pepecselős elkészítése miatt nem csinálunk minden héten.
Csirkemell szeletek rántva, szezámmagos panírban, és mindenféle más magvas panírban.
Tejfölös krumplisaláta, kukoricasaláta és időnként még franciasaláta is van hozzá.

Néha halászlét is főzünk, vagy tyúkhúslevest, de olyan is előfordult már, hogy karácsonykor besokalltunk a sok hústól, és nagyon jólesett egy finom, egyszerű leves a karácsony utáni napokban.

Sütemények terén a mézes süti az biztos, hogy lesz, valószínűleg kókuszkocka és talán még mézeszserbó. De ez így soknak tűnik egyszerre, lehet, hogy újratervezem. :)

A karácsonyfánkat tegnap megvettük, talán az első alkalom, hogy ilyen korán beszereztük a fánkat, Apa szerint "ennyire nyáron még sosem vettük meg", utalva arra, hogy mindig az utolsó pillanatban szereztük be. De ma az Obiban jártunk és nagyon szép cserepes fenyőfákat láttunk, némi válogatás után egy ezüstös színűt választottam ki, kb. 1 méter magas. Tavasszal ki tudom ültetni majd a kertbe, ahol már van egy szép kis kétéves karácsonyfa, tavalyi könyvfotózásokhoz igénybe is vettem a segítségét.

Íme a kerti karácsonyfánk! 

Most pedig jöjjenek az e heti kreatívságaink. Kezdem egy fali dekorációval, amit egy szórólapban láttam meg, és egyből éreztem, hogy nem is keresgélek tovább, mindenképpen ezt fogom megcsinálni.

Én parkettából vágattam le a férjemmel pár darabot, de bármilyen deszka, raklapból, vékony gyümölcsösládából, de akár még kartonból is el tudom képzelni.



A feliratok elkészítéséhez betűsablonokat használtam.

Az esetleges elmaszatolásokat utólag fehér festékkel
könnyen ki lehetett javítani.

Ezután hópelyheket rajzoltam rá, és már készen is volt.


A deszkák utáni kutakodás közben találtam két gipszkartondarabot, abból készítettem el ezeket a képeket, amelyeket én fotózáshoz fogok felhasználni, de akasztót is lehet rá készíteni és akkor a falra is mehetnek.

Ezen a fotón nagyon látszanak a festéssel kijavított
hibák, de a valóságban egyáltalán nem.
Az alap ezüst színű, ezt sem adja vissza a kép.
Sablonnal készült rénszarvas és hópelyhek,
fehér alapon ezüst színnel.
Ha már kreatívkodás, akkor megmutatom az új naplóm első pár oldalát is. Eddig határidő naplót használtam a mindenféle érdekes dolgok megörökítéséhez, de egy idő után nagyon zavarni kezdett, hogy nem írok bele mindennap, sokszor hetek, hónapok maradnak üresen. /Tudom, tudom, ez az én hülyeségem. :D) Na mindegy, ezért ebben az évben egy üres füzetet választottam ki a gyűjteményemből és elhatároztam, hogy én magam fogom minden hónapban megrajzolni a naptári részét és rajzolok, ragasztok bele, és csak akkor írok, amikor van mit, és így folytatólagos lesz, nem lesznek benne üres lapok.






A mikuláscsomagot is megőrzöm a naplóban. :)

Mikuláscsomag csokipapírjaiból készült kollázs,
a napló egy oldala.


Végül pedig támadt egy ötletem, nem tudom, hogy fogok-e hozzá találni jelentkezőket, vagy egyáltalán eljuttottok-e idáig a bejegyzésben, ami kicsit hosszúra sikerült, most már látom. :)
Imádok képeslapokat kapni, küldeni, ezért kezdtem el Postcrossingozni is, erről majd egyszer külön írok is egy bejegyzést.


Rengeteg karácsonyi képeslapom van, megmutatok egy párat. Van-e közületek valaki, aki szeretne kézzel fogható karácsonyi képeslapot kapni tőlem, mert szereti, ha talál a postaládájában valamit?? Ha lenne, én nagy örömmel küldözgetném el az alábbi képeslapokat nektek. Amennyiben úgy gondoljátok, hogy igen, akkor az e-mail címünkön - konyvutcablog@gmail.com - várom a postai címeteket. Még éppen van idő arra, hogy célba érjenek a lapok. 
Ezt a 9 képeslapot is szeretném elküldeni. :)

És ezeket is. :)



Legyen szép jövő hetetek! És nézzetek be hozzánk jövő héten és jövő vasárnap is!

Bea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése