2017. november 14., kedd

Warren Elsmore: Építs járműveket!

Legófantáziák szárazföldön, vízen és levegőben

Aki egyszer Lego rajongó lett, az már mindörökre az is marad. Néhányan ugyan egy idő után elcsomagolják a legókockáikat és csak a gyerekeiknek szedik elő újra, majd ilyenkor belefeledkezve a kreatív alkotás örömébe apukák és szerintem anyukák is, órákig építik gyerekeikkel a legókreációkat a gyerekek nagy örömére.

A mi családunkban két legórajongó fiú van, ám egyikőjüket fanatikus gyűjtőnek is mondhatjuk, mert minden ünnepi alkalomra - születésnapra, névnapra, karácsonyra - legó készleteket kér magának.  Ő Titusz, aki éppen hétvégén töltötte be a 12. évét, és imádja a legózás minden formáját és természetesen erre a szülinapjára is legót kért.


Nagyon megörültek Bencével ennek a könyvnek, és hamarosan neki is láttak alkotni. Ám hamarosan szembesülnöm kellett azzal a problémával, hogy nincsen elég legó a háznál, és amikor én nevetve a fejemet ráztam, akkor győzködtek, hogy higgyem el, hogy kerék-, kormány, és mindenféle alkatrészek hiányában vannak. 

Némileg átéreztem a problémájukat, olyan lehet ez, mint mi nők, amikor állunk a szekrényünk előtt és kijelentjük, hogy nincsen egy rongyunk sem, amit felvehetnénk. :D Mert én azt gondolom, RENGETEG legójuk van, éppen a minap jegyezte meg a férjem, hogy Titusz legóinak értéke már magasabb, mint amennyit az autónk ér. :D 

A probléma mélyére ásva, hamarosan kiderült, hogy ezek a bizonyos hiányzó alkatrészek be vannak építve mindenféle járművekbe, űrhajókba és egyéb kerékkel rendelkező alkalmatosságokba, amelyek szétszedése lehetetlen, képtelenség, hogy is gondolok én olyat.

Jobbra Ed Diment, egy hivatásos legóépító cég igazgatója,
aki megalkotta ezt a hadihajót.

A könyvben rengeteg járműmodell szerepel, a szárazföldi közlekedéstől megkezdve, a vasúti közlekedésen, a tengeri hajózáson át, egészen a világűrig eljuthatunk. Szülők, vigyázat!  Gyermeketek biztosan rádöbben arra, hogy milyen kevés legókockája van. :D:D

De akinek mégis lenne elegendő, és nem kövültek bele a kerekek és a kockák az előzőleg elkészített és semmiképpen nem szétszedhető járművekbe, akkor a római szekértől és a velocipédtől elkezdve a sima autókon és motorokon át,  kamionokat, vonatokat, teherhajókat, hadihajókat és űrhajókat építhet.

A lehetőségek tára végtelen, csak arra kell figyelnünk, hogy néha iskolába is elmenjen a gyerek, és ha ezt sikerült megtennie és hazaérvén egyből a legókat veszi célba, akkor a legózás közben a leckeírásról se feledkezzen el. 
Warren Elsmore, a könyv szerzője
 a Westminster Abbey-val.

"Teljesen mindegy hány legókockád van, biztos nincs elég." - Titusz nagy elégedettséggel mutatta ezt a mondatot a könyvben. :D A könyv rögtön megoldást is kínál erre a problémára, ugyanis ajánl  egy remek programot, amelyben virtuális legókockákból lehet összeállítani fantasztikus modelleket, mert a programban végtelen számú legókocka áll rendelkezésre az építéshez. 

Ez a program ingyen letölthető és telepíthető, és máris indulhatnak a legóépítős esték. Nagyon tetszett a fiúknak, de erről majd Titusz is ír egy pár szót. Szerintem azért is tetszett neki, mert senki nem nyúl "zsíros kézzel" a legókockáihoz. Ez a zsíros kéz magyarázatra szorul. Nem engedélyezett chips bármi más evése után a kockákhoz nyúlni, de még ha nem ettünk chipset, akkor is csak alapos kézmosás  és ennek ellenőrzése után lehet a legókhoz nyúlni. :D:D De ez csak azt bizonyítja, hogy hatalmas nagy becsben vannak tartva, és Titusz tényleg mindennél jobban vigyáz a legóira.

Ronald Vallenduuk holland legóőrült
imád nagyméretű gőzmozdonyokat építeni.

Még azt érdekesnek gondolom megemlíteni, hogy a könyvben szereplő maketteket, híres legókészítők és legóőrültek munkáiból válogatták össze. Van közöttük házaspár, hivatásos legóépítő cég igazgatója, hidraulikai mérnök, matematikus, hivatásos legóépítők, legóművészek, fizikus, egyszóval a legó egy fantasztikus dolog, művészet és játék egyszerre, amelynek Titusz is elkötelezett rajongója lett.

10/10

Bea

Most pedig Titusz véleményét olvashatjátok:
Na sziasztok!
Megnyugodhattok nem volt semmi bajom, csak lusta voltam írni. De most visszatértem. És  több mint valószinű, hogy egy ideig még nem leszek, ugyanis sok házi meg tanulnivaló van. Karácsony környékén várjatok értékeléseket, ugyanis akkor biztos, hogy téli szünet lesz.
A már említett programmal készített sikló
by Titusz
Na de térjünk rá a könyvre! Mint azt anya leírta, nincs elég kockám. Mármint amiből szabadon építhetnék. De a könyv írt egy programot, amiben szabadon építhetsz Legóból. Mi Bencével, építettünk is. Olyat is, amit a könyv nem írt. Elkezdtünk egy londoni buszt is, csak azt nem fejeztük be. Építettem fejből egy Star Wars-os siklót. Meg építettem egy szintén Star Wars-os birodalmi lépegetőt. Azt nem teljesen fejből hanem a neten néztem. De viszont volt egy olyan alkatrész, ami nem volt a programban, ezért fejből fejeztem be. 

AT-ST birodalmi lépegető
by Titusz
A program tartalmaz Lego minifigura alkatrészeket is. Az alkotásokat meg tudjátok nézni, azonban a könyvről még mindig alig beszéltem! Nagyon tetszett. Az elején írt a Stop motion videókról is. A Stop motion olyan, hogy fényképek vannak összevágva és a végén olyan, mintha a Legók maguktól mozognának. Egy ilyen egyébként nekem is van, azonban egy pár dolgon finomítanom kéne. Az első videó után csináltam még kettőt és úgy érzem a harmadik a legjobb. Persze az utolsó kettőt nem fejeztem még be teljesen. De már megint nem a könyvről beszélek.

Vespa robogó
by Titusz és Bence

Gokart
by Titusz és Bence

Az elején rövid ismertetőt tart a kockák nevéről. Azt is leírta hogy tesztelik az ellenállását úgy, hogy összenyomnak egy darabot. Annál a képnél ahol egy összenyomott Legó volt, kicsit küszködnöm kellet a könnyeimmel (amúgy nem, de fájt,  hogy láttam azt a képet).  A járművekről amit meg lehet építeni, azokról is ad ismertetőt. Van egy kép egy óriási hajóról is benne.  
Na de én most búcsúzok, mert látom hogy mennyit írtam. Ennyit nem szokásom írni. Írás közben eldöntöttem, hogy fogok írni még a hétvégén. Én tudom mi lesz az, de ti nem.
Star Wars Baljós árnyak
Qui-gon Jinn vs. Darth Maul

10/10
Titusz


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése