2017. november 8., szerda

Sarah Waters: A szobalány


A molyon 90% körül áll a könyv, s több figyeltünktől is nagyon jó értékelést kapott, így hát jómagam is nagyon kíváncsi lettem rá.

Erről a könyvről én most csak nagyon óvatosan szeretnék írni, mert tényleg senkinek nem akarom elrontani az élményét azzal, hogy akár csak egy kis apróságot is elárulok.

De ha szeretitek a csavaros történeteket, és nincs gondotok a sötét hangulatú regényekkel, akkor ezt a könyvet el kell olvasnotok! :)

Ha elolvasod a fülszöveget, sőt akár ezt az értékelést, még akkor sem lesz semmi fogalmad arról, hogy valójában milyen ravasz és furmányos történettel állsz szemben... (Ha-ha-ha, most már remélem kellőképpen sikerült titeket felcsigáznom!)

A történet két főszereplője két teljesen más társadalmi közegből érkező lány, akik amúgy sohasem találkoztak volna egymással, ám az életnek más célja volt velük...

A könyv a viktoriánus Angliában játszódik, s ezzel meg is van alapozva a sötét és ködös hangulat. Piszkos utcák és zsebtolvajok, a Holttest a fürdőszobában előkelő Londonja után egy kicsit nehezebben sikerült magával ragadnia a történetnek, mert igazából nem is nagyon akartam, hogy ez a lehangoló közeg magával ragadjon.

De aztán mégis megtörtént, s többet nem eresztett. S a könyvnek még a felénél se tartottam, amikor egy akkora fordulattal csapott arcon Sarah Waters, hogy csak néztem. Az állam nagyon hangosan koppant, ezek után nemigen tudtam, hogy mit várhatok még a történettől, s már találgatni sem mertem. Ám a történet olvasása közben értek még hatalmas meglepetések, ennyi csavarral és fordulattal egy thrillerben sem találkoztam mostanában.

Most megnéztem a könyv alapján készült film előzetesét és ahogy látom, a történetet áthelyezték egy távolkeleti országba, és olyan dolgokat tettek hangsúlyossá, amik a könyvben egyáltalán nem  voltak azok. De a történetről is azt gondolom, hogy lehetetlenség ezt mozivászonra vinni úgy, hogy ugyanolyan hatást tudjon elérni, mint könyvként.
Mert ehhez a könyvhöz kellett a lassú történetszövés, hogy jól elvesszünk az írónő által szőtt hálóban.


Jó volt olvasni a könyvet, beleveszni a sötét hangulatába, történetébe, s jó volt hagyni, hogy Sarah Waters többször is szépen átejtsen.

9/10

Zsófi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése