2017. november 24., péntek

Kalózok és Polli

Pierrot: Muszáj-Kalózok

A könyv iránt Titusz gyulladt első látásra olthatatlan szerelemre, amikor kalózlázban égett, (még mindig ég szerintem :)). Amikor pedig azt is meglátta, hogy az illusztrációk Playmobil figurákkal vannak elkészítve, akkor már ő és a könyv elválaszthatatlanok voltak.

Amint hazaértünk, egyből olvasni is kezdte, és IDE KATTINTVA elolvashatjátok, hogy mit gondolt róla.


Azt hiszem nem árulok zsákbamacskát, ha elmondom, hogy nagyon tetszett neki, ezért erősen győzködni kezdett, hogy olvassam el én is. Végül hagytam magam meggyőzni és nagyon boldog volt, amikor végre hozzákezdtem. El kell mondanom, hogy nagyon jó így olvasni, amikor már az egyik családtagod elolvasta az aktuális könyvedet, mert mindig van kivel megbeszélni az eseményeket. Hol járok éppen, vicces volt-e valami, vagy pedig milyen kalandokon vagyok túl?

Kipróbált kalandok ezek, hiszen Pierrot és fia közös játékai ihlették, a valóságban is megvívtak hasonló csatákat, nagyon jóravaló, bátor és hős szereplőket alkottak, akikből lettek a Muszáj-kalózok. Amint a nevük is elárulja, muszájságból lettek azok, mert nem tehettek mást. 

Nagyon jól felépített kis történet, rövid fejezetekkel, bőséges Playmobil jelenetekkel megtűzdelve, a könyv végén pedig név szerint felsorolva a szereplők, Playmobilból megalkotva, még én is belefeledkeztem eme figurák tanulmányozásába. 

John Tobair, az angol fiatalember, Inch Kapitány, a Neptune kapitánya, Ben Obu, a talpraesett mulatt fiú, Charles Lemonde, a francia úriember, Csen, a kínai szakács, Orgona Jane, Mustár Bill, a Nagy Papan, és  gonosz kalózok, Piszkos Douglas, Rőt Tim, Vörös Nick szereplésével egy kalandos, tartalmas, izgalmas történetet olvastam. Köszi, Titusz, hogy nem hagytál békén. :)

Ha gyermeketek kalóz- és playmobilrajongó, imádni fogja.

10/10




Guus Kuijer: Mindörökké együtt

Polli 1.

Guus Kuijer a holland gyermekirodalom legnagyobb élő írója, több mint harminc gyermekregény és verseskötet szerzője. Ezidáig én nem hallottam róla, de nagyon örülök, hogy megismerhettem és általa Pollit is, aki egy 12 éves kislány, költő szeretne lenni, mert az apukája is az. Akiről közben kiderül, hogy nem is költő és már nem is él Pollival meg az anyukájával Tinával, ezért Polli ír verseket, és azt gondolja, hogy az Apukája, akit Simlinek hívnak, éppen ezeket a verseket írná, ha írna.

Polli Múminnal jár, aki Hollandiában született ugyan, de a családja Marokkóból jött, ezért Pollit soha nem veheti feleségül, mert egy marokkói lányt kell elvennie. 

Nagymama és nagypapa egy igazi szeretet- és  nyugalom szigetet alkotnak a történetben és Polli életében is, aki nagyon sok mindenről ír verset, és nagyon szeret gondolkodni és tisztában lenni az élet dolgaival. 

Imádnivaló könyv, ilyenkor szoktam mondani, hogy kincsre bukkantam, és bár cseppet sem hasonlít a történet, de nekem mégis Montgomery Anne-je jutott eszembe Polliról, aki éppen annyira szeretetreméltó és elmélkedő kislány. 

Polli szemén keresztül látjuk a világot, milyen szerelmesnek lenni, milyen elvált szülők gyerekének lenni, milyen költőnek lenni, milyen olyan kislánynak lenni, aki feltétel nélkül imádja az apukáját, még akkor is, ha az nem találja önmagát és lassan el is tűnik a problémákban.

Polli hite és szeretete megtölti a könyvet napfénnyel és vidámsággal, gyönyörű stílusban megírt történet, kiskamaszoknak kivételesen jó olvasmány.

10/10


Guus Kuijer: Derült égből boldogság

Polli 2.

Polli 13 éves lett, a kislányból lassan nagylány válik, aki egyszerre éli tovább a gondtalan, vidám gyermeki életét, és próbál feldolgozni nehéz és kemény dolgokat.

Ilyen nehéz dolog édesapja, Simli drogfüggősége, nagyapja betegsége, az első szerelem problémái, új és régi barátságok, de édesanyja új kapcsolata is próbára teszi Polli tűrőképességét. 

Nagyon fontos dolgokról esik szó a könyvben, ilyen a vallás, a tolerancia, az elfogadás, az előítéletek, a gyász, a szeretet, a család. 

Közben ismét eltelt egy év, a történet végére Polli 14 éves lesz. És végig élvezhetjük kedves, bájos, remek verseit. Ezt a részt is nagyon szerettem. Nem csak lányoknak ajánlom, fiúknak is tetszeni fog. Nálam Titusz lesz a tesztalany. :)

10/10

Bea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése