2017. november 25., szombat

Délutáni matiné Titusszal


Régen jelentkeztünk már a szombati matinéval, ennek az az oka, hogy Titusznak bele kellett rázódnia ismét a nyári vakáció után az iskola megpróbáltatásaiba. Most már ez sikerült, így talán gyakrabban örvendeztet meg bennünket majd a véleményeivel.
Az írásait változtatás nélkül teszem közzé, helyesírási hibákat nem kell javítanom, egyedül az elütéseket javítom ki, és néha teszek még egy-két vesszőt, de amúgy teljes egészében eredetiben meghagyom Titusz fogalmazásában. Reméljük, szeretni fogjátok.
Aki még nem ismerné: Titusz 12 éves, 6. osztályba jár, imád legózni, nagyon szeret olvasni és a nagy tesóival - Zsófival és Bencével - tölteni az időt. Utál ruhát próbálni és nem szereti a pókokat. Kedvenc étele ... na, az sok van..., de például a rakott krumpli, a spagetti, a kolbászos krumplileves, az ikeás mandulatorta. Ja, és hatalmas Star Wars fan. :D (Bea) Ma a Minecraft rejtelmeibe avat be bennünket:

Stephanie Milton: Minecraft - Útmutató a felfedezéshez

Halihó!                                                                                          Nekem már hétvége van, tehát ahogy ígértem a Legós értékelésben, írok.  A Minecraft egy olyan játék, ami kockákból, másnéven blokkokból áll. Minden blokkokból van. Szabadon tudsz benne építkezni. És ahogy építkezni tudsz, ugyanúgy rombolni is. Különböző eszközökkel (csákány, balta, ásó) különféle nyersanyagokat (kő, fa, homok, föld stb.) tudsz szerezni. Vannak benne szörnyek, azokról is tart ismertetőt a könyv. 

Egy párat elmondok.Van a zombi. A legalapabb az egész játékban. Csak simán megüt. Nincsen semmi különleges képessége. Csontváz. Ő már keményebb dió. Ha nincs nálad íj meg nyílvessző, és elég gyors se vagy, akkor neked véged. A csontváz ugyanis egy íjász. Ez a kettő amiről eddig írtam, nappal elég. Van a pók. A pók gyors és tud a falon mászni. Plusz az egy blokk magasságú területekre is befér. Van ennek egy másik változata, a bányapók. Ha egy bányapók megsebez, megmérgeződsz. A pók nem ég el a napon, azonban amíg meg nem támadod, ő sem támad meg téged. És van az utolsó a legalapabbak közül, a creeper. Ő egy zöld valami. Ő nem ég el a napon, plusz nappal is megtámad. Úgy támad hogy felrobban. Ez a legrosszabb. Felrobbanthatja a házad is. Szóval a szörnyekről, másnéven mobokról is ad ismertetőt. 

Vannak a Minecraftban különféle tájak is. Van a normál világ, sivatag, tajga dzsungel, és még egy pár kevésbé érdekesebb (idézet a Lego kaland című filmből :)). Vannak különböző építmények mint dzsungeltemplom, sivatagi templom, erdei villa és falu. 

Vannak nem játékos karakterek is. Ezek a falusiak. A falusiakkal lehet kereskedni. De a könyvről most is alig írtam valamit. Nekem nagyon tetszett. Eszembe jutott, hogy miért nem akkor használtam, amikor először Minecraft-oztam. Emlékszem az első éjszakámra. Egy földkunyhóban vártam meg a reggelt. Nem mertem kimenni a kunyhóból, annyira féltem. Aztán persze egy pár osztálytársam felvilágosítást adott egy csomó dologról. A könyv leírja, hogy hogyan éljünk túl, hogy hogyan bányásszunk jól, hogyan termesszünk növényeket és hogy hogyan győzzük le az akadályokat. Én nagyon sokat tanultam a könyvből. A Minecraft-ozóknak ajánlatos.

10/10

Titusz

Winter Morgan: A gyémántkard küldetés
/Egy nem hivatalos Minecraft-regény 1./
Halihó!  
A Minecraftról már írtam egy értékelést. Nem tudom, hogy melyik fog előbb felkerülni. Lehet hogy egyszerre fog a kettő. Szóval kedves olvasók, ha ezt olvassátok előbb, akkor tekerjetek lejjebb, és keressétek meg az "Útmutató a felfedezéshez" című könyvet. Abban az értékelésben én is bemutattam egy kicsit a Minecraftot. 

Na de a könyv. Ez nem azt írja le, hogy hogyan élj túl, hanem ez egy történet. A Minecraftban vannak kinézetek, angolul skinek. Van az alap skin. Annak az a neve hogy Steve. Steve-ről és társairól szól ez a történet. 

Steve faluját egy nagy rakás zombi támadja meg. Steve átmegy az Alvilágba. Azonban ott is túl kell élnie. Találkozik egy Grieferrel ( az a játékos, aki a többi játékosnak rosszat akar), akinél gyémántkard van. Steve előtte még úgy döntött, hogy negyven gyémántból csinál egy gyémánkardot. Steve belelöki a Griefert a lávába és..., de nem a történetet kellene mesélnem. 

Az a lényeg hogy miután kijut az Alvilágból, találkozik három kincsvadásszal, akik mellészegődnek. A kincsvadászok segítenek neki. Steve először nem akar osztozni a gyémántokon, de aztán végül elosztja őket és tíz gyémántból csinálnak mindenkinek egy-egy kardot. 

A történet jó volt, de voltak benne hibák. De ezek olyanok, amiket szerintem nem mindenki vesz észre. Én észrevettem, de ettől függetlenül jó volt. Van egy egész sorozat ezekből a könyvekből.  Nekem most jönne a negyedik. 

Számomra annyira izgalmasak voltak ezek a könyvek, hogy mindegyiket maximum kettő nap alatt elolvastam. Vannak más Minecraftos könyvek is, de nekem azok nem annyira jönnek be. Leginkább azért mert nem Steve volt a főszereplő.

8/10

Egyébként elfelejtettem mondani, hogy jómagam is elkezdtem írni egy ilyen Minecraftos könyvet. Ezt nem sokára láthatjátok lentebb. Van egy másik alap skin, annak az a neve, hogy Alex, mint Alexandra. Az én könyvemben ő is benne van. 

Plusz vannak még Minecraft legendák, mint például Herobrine, Null, Dreadlord és Entity 303. Egyes játékosok azt mondták hogy nem többjátékos módban látták őket. Mindenféle legendák vannak körülöttük, amik igazából nagy hülyeségek. A Mojang, a Minecraft fejlesztői is mondták hogy ezek csak játékhibák. Azonban az én történetemben ők is benne vannak. Herobrine úgy néz ki mint Steve, csak fehér szeme van. Null teljesen fekete. Entity 303-nak vörös szeme van. Az arcát és testét fehér ruha takarja. És végül Dreadlord. Ő egy lila ruhába burkolózó csontváz. 

Na de elég ezekből. Jöjjön a könyv. Csak úgy mellesleg: nincsen címe. Szívesen várok ötleteket a címre és könyvre. Szívesen fogadok el kritikákat is.

"Steve éppen lepakolta a felesleges cuccait ládába, amikor egy robbanást hallott.                                    Biztos hogy nem Creeper volt, ugyanis a ház körül egy szörny sem volt.                                                Megfogta a kardját és kiment a házból.                                                                                                    Nem látott semmit. Aztán hallott még egy robbanást. A ház mögül jött. Steve hátra rohant.                  Egy krátert látott. - Ez biztos hogy egy Griefer volt - mondta."

Tudom most ideírva nem annyira sok, de egy A5-ös füzetben többnek tűnik. Főleg az én írásommal. Nézzétek meg a képeket is, ők a Minecraft legendák skinjei, valamint Steve-é és Alexé is.

Titusz






5 megjegyzés:

  1. Helló Titusz!

    Szerinted hány éves kortól ajánlott a játék, illetve a könyvek?
    Nekem van egy majdnem 6 éves fiam, és már látott plakátot egy Minecraftos magazinról. Többször mondta, hogy szereté kipróbálni a játékot, de addig feleslegesnek érzem, amíg nem tud vele játszani. Mi a véleményed róla, várjak még vele egy kicsit, vagy már 6 évesen is tud majd vele játszani?

    Köszi a segítséget,
    Dorka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Szerintem hasznos, legalábbis fejleszt, ezernyi meg egy dolgot tud benne építeni. Van benne peaceful mode, amiben nem támadnak meg a szörnyek. :)
      Némelyik könyvet olvastam, érthető, gyerkőcöknek tökéletes, felnőttebb fejjel idegesítőek lehetnek a karakterek :D

      Törlés
    2. Szia! Szerintem 6-7 éves korától simán megengedheted. Csak akkor derül ki, hogy tud-e vele játszani. :)
      Ha valamiben segíteni kell, csak szóljatok nyugodtan nekem.
      Szia: Titusz

      Törlés
  2. Szeva Tuti! Jó ötlet a könyvírás, támogatom! A könyv címére egy javaslat.: Steve megpróbáltatásai a föld alatt és felett illetve egyéb hasznos tanácsok gyémántkard forgatás tudományában! Viszont ha ezt túl hosszúnak gondolod, akkor lehet az is.: Tutimine... Mit szólsz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolkozz még a címeken tovább. Bár a Tutimine egész jó. :D :D

      Törlés