2017. szeptember 18., hétfő

Gabry Joy Kirkendall - Laura Lavender - Julie Manwaring - Shauna Lynn Panczyszyn - Walter Foster: Kreatív szépírás és kalligráfia

Ez a könyv éppen annyira gazdag és sokrétű bemutatót tart a szépírás, a kalligráfia világáról, mint amennyi szerzője van. :) 
Imádom, nagy kedvencem lett, és van egy fantasztikus hatása. Visszafiatalít szinte általános iskola első osztályába, mert éppen úgy éreztem magam a gyakorló feladatok írása közben, mint egy kis elsős, aki most ismerkedik a betűk világával. Akkor képzelhetitek hány évet fiatalít!! :D 

A viccet félretéve, lehetne ilyen tantárgy az iskolában is, mert ez egy igazi kreatív elfoglaltság, ami kikapcsol és örömet okoz. Nem tehetség kell hozzá szerintem, hanem sok-sok türelem és kitartás a gyakorláshoz, egészen addig, amíg már könnyedén és lazán tudunk kalligrafikusan írni. 


A kalligráfia szó görög eredetű és szépírást jelent. Ez a könyv egy remek útmutató, segédlet a szépírás elsajátításához. Mi közösen próbáltuk a könyv útmutatásai alapján elsajátítani a kalligráfia alapjait Bencével. Az eszköz, amivel írunk többféle is lehet. Bence tintapatronos töltőtollal próbálkozott, én pedig ecsetfilccel. 

Az első osztályos jellegű kacskaringóim :)

Azért ilyen tökéletlenek, mert koncentráltam a vastagításra is,
így végül szerintem egyik sem sikerült rendesen. 

Elismerem, hogy a Bencéé sokkal jobban sikerült, ő jóval többet is gyakorolt, mint én. Nagyszerű dolog, hogy a könyvben külön oldalak vannak biztosítva gyakorlásra, sőt előírt és vonalazott sorok várnak bennünket, akárcsak az iskolában. 

Bence már egyből szavakkal próbálkozott sikeresen.

Ezek - gondolom látjátok - az én krikszkrakszaim. :)

Nagyon alapos magyarázatokat és bemutató rajzokat kapunk a szerzőktől és természetesen gyönyörű kézírásokat. Az egész könyv nagyon alapos, igényes és gyönyörű, öröm belőle, benne dolgozni, gyakorolni. Nem csak másolásra buzdít, hanem arra is, hogy megtaláljuk a saját stílusunkat, ehhez segítséget is nyújt. 
Előre rajzolt ábrák gyakorlása átírással.

Gyönyörű díszítőelemek megrajzolásához kapunk ötleteket és segítséget, és természetesen nem maradnak ki a számok és a különböző díszítő szegélyek sem. Nem csak papírra írhatunk, hanem vászonra és üvegtáblára is, az alap textúrája különösen szép végeredményeket ereményezhet, ha pedig még az íróeszközünket is megváltoztatjuk, pl. akril- vagy vízfestékkel írunk vászonra, akkor egy kész műalkotásnak, egy igazán egyedi dekorációnak örvendhetünk a végén. 

Bence nemcsak írt, hanem rajzolt is. 

Sőt, kézírásunkat digitalizálhatjuk is, amelynek folyamatát a könyv lépésről lépésre bemutatja, és további felhasználásra ad jó ötleteket. 

Ilyen gyönyörű ábrákat rajzolhatunk a könyv segítségével

Nagyon egyszerűek, mégis látványos és gyönyörű illusztrációk

Nagyon sokféle írásfajtát sajátíthatunk el a könyv segítségével, pl. a szalagbetűs, vagy a negatív betűs írást, az illuminált kezdőbetűk készítését, valamint a krétával történő gyönyörű kalligrafikus írást is megtanulhatjuk, gyakorolhatjuk.

A krétával készült ábrák is gyönyörűek:

Csupa-csupa jót tudok mondani erről a könyvről, akit csak egy kicsit is érdekel a kalligráfia, a kézzel írás, annak kedvenc könyve lesz. 

Nagyon sajnálom amúgy, hogy én magam is egyre kevesebbet írok kézzel, hogy szinte kihalt a postai levelezés, hosszú évekig leveleztem ily módon, imádtam várni a postást, felbontani a borítékot, levélpapírt vásárolni, vagy sajátot készíteni, kézzel levelet írni, és színes magazinokból még borítékot is hajtogattam. De sajnos elmúltak ezek az idők, szinte kihalt a postai levelezés, így meglehetős nosztalgiával gondolok rá. 

Bence alkotásai

A könyvre visszatérve, nagyon sok gyakorló oldal van még benne, remélem, mire végigérek rajta, megmutathatom nektek, hogy mennyit fejlődtem és milyen szépen tudok írni. Addig is a Bencéével dicsekszem, mert az övé már a kezdeteketől nagyon szép.


10/10

Bea

5 megjegyzés:

  1. Amindenit! Hihetetlen ügyesek Vagytok! Én magam is kalligráfia-mániás vagyok, nagymértékben díjazom a lelkesedéseteket, a kitartásotokat és a szépséges eredményeket! :))) Sok vidám és kreatív napot Nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen!! :) Főleg Bence az, aki szépséges eredményeket ért el, amúgy a való életben olyan fiús, sietős írása van. De folytatom a gyakorlást, mert ezt soha nem lehet megunni. :)

      Törlés
  2. Már olyan régóta szemezek ezzel a könyvvel, mert csupa jót olvastam eddig róla. Viszont ezek a képek, és Bence írása és rajzai meggyőztek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nem fogod megbánni, nagyon-nagyon sok mindent lehet belőle tanulni. Idő és elszántság kell hozzá csak. :D:D
      Bea

      Törlés
  3. Szia, amennyiben nektek már nincs rá szükségetek, szívesen átvenném a könyvet. Köszönöm, Timi (timelen01@gmail.com)

    VálaszTörlés