2017. július 28., péntek

Gáll Viktória Emese: Borsi a kertben

Ringató-mesék 3.

Borsival már találkoztam a Gazdi zenész című első részben, de akkor sajnos a könyvtárban maradt a könyvhöz tartozó zenei CD, amit nagyon sajnáltam. Már akkor is tetszett ez a minden lében kanál tacskólány, de ebben a részben sikerült igazán levennie a lábamról.

Tavasz van, Borsi ideje nagy részét a szabadban tölti, gazdájával Vicával, hol kirándulni mennek a közeli kiserdőbe, hol pedig kertészkednek.

Mindkettő igen izgalmas elfoglaltság, a kiserdőben nem is rövid sétákat tesznek, hanem hosszú, élményteli kalandozás vár rájuk. Borsi lógó fülekkel, vidáman ugrabugrál, élvezve a szabadságot és a finom, tavaszi időjárást.

Közben gyönyörű dalokat dúdol Vica a gazdája, Borsi nagy örömére. Mert ő egy zeneimádó kutyus, és bizony a gazdájával néha együtt szokott énekelni.  Erdőn, mezőn mendegélnek, a csengő-bongó muzsikától kísérve, és ezúttal én is meghallgathattam a gyönyörűséges népzenével kísért dalokat, mert ezúttal nem felejtettem el a CD-t. Nagy élmény, és éppúgy szeretem a zenét hallgatni magában, mint a könyvben figyelemmel kísérni az eseményeket, és úgy figyelni, hogy mely eseményhez milyen dal tartozik.

Ebben a részben Borsi egy titokzatos őzfiú rajongójává vált, akit az erdőben látott és ahányszor csak sétálni indultak, mindig nagy várakozással tekintett a lehetséges találkozásra. Miközben ő szimatolgatott és figyelt, Vica gyógynövényeket szedegetett, otthon pedig egészséges ételeket készített belőle. Egyszer Borsi is belakmározott valami zöldből az erdőben, és bizony az állatorvosnál kötöttek ki.

De nyugi, szerencsésen megúszta a kalandot. Miközben ők kalandoznak, sétálgatnak, otthon várja őket Csipke, a kék szemű cica, aki az első részben még nem szerepelt, így én is csak most találkoztam vele. Nagyon aranyos kis cica, jó barátja Borsinak, sok mindent megbeszélnek egymással, és néha mindketten benne vannak egy kis rosszaságban is. 

A kiserdőn kívül saját kertjükben is tevékenykednek Vicával, sőt, Borsinak saját területe is van, ahová ő ültethet magvakat, salátákat. Hogy arathat-e termést, találkozik-e az őzfiúval, mi történt a szomszéd nénivel, és mi lett Vica autójával az mind kiderül a könyvből. Mint ahogy az is, hogy hol volt Csipke, amikor Borsiék kirándulni mentek, milyen viszonyban van Borsi a fokhagymával és hogy került a kertbe egy sárkány.

Kalandokban nem lesz hiány, nem sok nyugodt perce van szereplőinknek, mindig történik valami Vicával és Borsival. Nagyon megkedveltem ezt a két gézengúzt, egy percig nem unatkozhatunk történeteiket olvasva. Nagyon tetszett, hogy a népdalok mellett, növényeket is megismerhettünk, valamint népszokások, mint például a húsvéti tojásfestés, a májusfa állítás is szerepel a történetben.


A zenéjét imádom, vannak közte általam ismertek, amelyeket együtt dúdoltam a CD-vel, és vannak újak, ismeretlenek is. Szinte táncházban éreztem magam, nagyon jó hangulatom lett ezektől a muzsikáktól. Ajánlom reggeli és esti mesének, a zenét pedig úgy egész napra. :D 

Az illusztrációk nagyon szépek, elevenek és mozgalmasak, mint Borsi, valamint frissek és vidámak, mint maga a tavasz. 

10/10

Bea

2 megjegyzés:

  1. Nagyon kedves ismertető! Imádom én is a történetet és a zenét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :) Akkor tudod, hogy erről a könyvről nem is lehet mást írni, csak kedveset. :D
      Bea

      Törlés