2017. július 21., péntek

Epizódról epizódra


Juhhéé, ismét itt az Epizódról epizódra, amiben a mostanában nézett sorozatokat fogom ízekre szedni :), de egyébként most a pozitív sorozatélmények lesznek többségben, az utóbbi időben több gyöngyszemre is rábukkantam. Ti néztetek valami jót mostanában?


Colony

Egy sci-fi sorozat, ami sokkal inkább az emberi természetre helyezi a hangsúlyt, mint a sci-fi-re.
Jön a világvége, jönnek valamiféle földönkívüliek, akikről a három évadon keresztül szinte semmi nem derül ki (!).

A főszerepet a Lost-ból megismert Josh Holloway játszotta (ott a felejthetelen Sawyer szerepében láthattuk), talán ez az egyetlen jó pont, amit fel tudok hozni a sorozat nevében. Na, jó azért olyan rosz nem volt, de jó se.
Két évadon keresztül húzták az agyamat, majd a végén nem sokkal lettünk előrébb, mint az egésznek az elején.



True Detective // A törvény nevében
Ez a sorozat viszont szuper volt! Néhol túl vad, és khm... bizonyos jelenetekből szerintem több volt benne a kelleténél, de azért szerettem.
Matthew McConaughey és Woody Harelson hatalmasat alakítottak. S az általuk játszott karekterek is jól ki voltak találva.
A történet is rendben volt, bár szerintem a végére egy kicsit eltörpült a főszereplők személyisége mellett, és a végén nem csattant olyan nagyot az egész, mint vártam volna, de ezt elnézem neki.

Mivel ez egy olyan sorozat, aminek minden évadban teljesen más története van, így a második évadban már nem is McConaughey és Harrelson játsza a főszerepet, meg ahogy a kritikákat olvasgattam, az nem is sikerült ilyen jóra, bár az igaz, hogy ezzel az évaddal nagyon magasra tették a lécet a készítők.
De valahol olvastam valami olyasmit, hogy Matthew McConaughey benne lenne egy harmadik évadban való szerepvállalásban, hát majd meglátjuk mi lesz ebből.


Call the Midwife // Hívják a bábát
Jennifer Worth fantasztikus könyvét már korábban olvastuk (a bejegyzésért katt IDE) és elég régóta tervezzük megnézni a belőle készült sorozatot is.
Na most végre sorra kerítettük, és fogalmam sincs miért vártunk vele eddig! :)

A sorozat készítői valami csodás munkát végeztek a könyv tévéképernyőre való átírása közben, egyszer sem volt a "könyv sokkal jobb volt" érzésem, ez a sorozat a legjobb könyvadaptációk egyike.

Egyszerű, hétköznapi emberekről, a mindennapi életük csodáiról szól. Ne feledkezzünk meg persze a bábákról sem, akiknek a mostani felszereltséghez képest elég mostoha körülmények között kellett boldogulniuk az 50-es években, mégis szívvel-lélekkel végezték a munkájukat.
Csak annyit mondok még, hogy jó, hogy van még öt évada a sorozatnak! :)

Terra Nova
Ezt a sorozatot sajnos szinkronosan kellett néznünk, mert csak így tudtunk hozzájutni, és hát mit mondjak, a szinkron egy büntetés volt, borzalmasan rossz volt.
A történetre a dínós és időutazós tényezők miatt figyeltem fel, no meg azért is, mert Spielberg volt a producere.

Közös, családi, esti sorozatozáshoz tökéletes volt, az alaptörténet jól ki volt találva, csak néha olyan tipikusan tv sorozatos érzésem volt közben, és  ugye az előbb említett szinkron is sokat elvett az élményből.



Tutankhamun
Már nem is tudom, hogy találtam rá erre a sorozatra, de most utólag nagyon örülök neki, ugyanis kár lett volna kihagyni, mert szuper volt! :)

Na de kezdjük akkor egy kicsit a történettel, majd utána térünk rá arra, hogy milyen szívdöglesztően nézett ki Jeremy Irons fia, Max Irons, bajusszal.

A sorozat az 1920-as években játszódott Egyiptomban, és Tutankhamon sírjának felfedezéséről szólt, a valóságot persze sokkal több fikciós elemmel bővítették ki, például plusz szerelmi szállal, de ezt egyáltalán nem bántam.

Egy jó kis angol, történelmi minisorozat, én nagyon szerettem, ajánlom nektek is! :)


Salem
Úgy éreztem, hogy én és a salemi boszorkányok témája nagyon összeillünk..., ez sorozat és én viszont egyáltalán nem illettünk össze.

Megnéztem egy részt, semmi extra, ezért megnéztem még egy részt, szintén semmi, de úgy döntöttem, hogy mivel boszorkányos sorozatról van szó, adok még neki egy harmadik esélyt, de ha abban a részben sem fog semmi érdekes történni és a történet sem fog előrébb lépni, akkor én befejeztem. Hát pontosan ezt történt, úgyhogy elváltak az útjaink.



Sense8
Ez igazából csak egy első benyomásos kis szösszenet lesz az első epizódról, amibe nagy reményekkel vágtunk bele, ugyanis, nagyon nagy volt a hype e sorozat körül, hát miért is ne adtunk volna neki egy esélyt.
Nekem túl sok volt az egy epizódra jutó indokolatlan szexjelenetek aránya, úgyhogy egy résznél többet nem is néztem meg belőle. A történetre mondhatjuk azt, hogy érdekesen indul, ebből még akármi is lehet (vagy mondjuk nagyon jól tudják vele húzni az ember agyát sok részen keresztül, hogy aztán semmi se történjen), nem vagyok prűd, de a mostani sorozatokban található indokolatlan erotikus tartalmaktól a falra mászom, én nem akarom, hogy nekem ezt tolják a képembe, úgyhogy ez a sorozat felejtős lett.

Black Mirror
Erről szintén sokat olvastam mostanában, úgyhogy meg is néztük. 
Az első rész nagyon-nagyon bizarr és provokatív volt, de emellett pompás képet festett a 21. század emberéről is. Egyenlőre csak annyit mondanék, hogy kíváncsi vagyok a második részére is.

Zsófi

3 megjegyzés:

  1. A Salem első két évadát szerettem, de a harmadik már annyira nem tudott lekötni.
    A Sense8-et olasz szinkronnal néztem, és nekem tetszett, bár a második évadban már nagyon csűrték-csavarták a dolgokat. Tudod, hogy júniusban elkaszálták, mert a számos helyszínen való forgatás miatt a színészek sokáig voltak lekötve? Így befejezetlenül hagyták.
    Most a Rivierát nézem - ezt eredetiben angolul -, ami holnaptól indul az egyik kereskedelmi csatornán. Julia Stiles az egyik főszereplője és nekem eddig nagyon tetszik. Már csak 3 rész van hátra. Nosztalgiából és a spanyol miatt belenéztem a Sin Identidad második évadába, immáron felirat nélkül, és jó volt nosztalgiázni egy kicsit.
    És várom a Narcos harmadik évadát meg a Velvet Collecciónt, ezek szeptemberben indulnak. Meg El Ministerio Del Tiempo harmadi kévadának folytatását, kíváncsi vagyok, Amelia nélkül mit hoznak ki belőle.

    VálaszTörlés
  2. Na, akkor így már nem is bánom annyira, hogy abbahagytam a Salem-et. :)
    A Riviéra-ra rákerestem, érdekesnek tűnik.
    A többi soroaztról amiről írtál még nem is hallottam, úgyhogy megyek is és lecsekkolom őket! :) :)
    zsófi

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés