2017. május 6., szombat

Ezeket néztük





A Karib-tenger kalózai/A Fekete Gyöngy átka

Jaj, le sem merem írni, mert Titusz is olvasni fogja.... szóval rájöttem, hogy én most láttam először a Karib-tenger kalózait. Az történt ugyanis, hogy van ugye Jack Sparrow, alias Johhny Depp,  a kalózkapitány, akit lehetetlenség nem ismerni, füzetborítókon, tolltartókon, uzsonnásdobozokon, játékokon és egy csomó más dolgon ott van a képe. Itthon a fiúk, főként Titusz rengetegszer megnézték, és amikor engem próbált rábeszélni, hogy legyen ez a film a heti közös nézés filmje, akkor én nem átallottam azt állítani, hogy már láttam.

Aztán, ahogy néztük, számomra is meglepő módon kiderült, hogy nem. De javamra írható, hogy tavaly játszottam a LEGO Karib-tenger kalózai videójátékon Titusszal, Elizabeth-ként próbáltam helyt állni, azaz lépést tartani Titusszal, aki profin ugrált mindenhová, én pedig amatőr módon azt sem tudtam, melyik gombbal mit tudok csinálni. De Titusz javára váljon, hogy azért bevett a játékba. :D

Hogy a filmről is ejtsek pár szót, elmondom, hogy nem erre számítottam. Azt gondoltam, hogy majd nem tetszik, mert ez amolyan fiús film, és a kalózok és én elég távol állunk egymástól, még akkor is, ha Johnny Depp alakítja a főkalózt. De tetszett, sőt, jól szórakoztam rajta, most már értem, hogy Titusz miért dudorássza mindig a film zenéjét, és miért faragtat újabb és újabb kalózkardokat  apával és a nagypapájával. Persze plusz élmény volt, hogy a fiúkkal néztem, mert ha nem értettem valamit, vagy lemaradtam egy jelenetről, akkor megállították, elmagyarázták, hogy "szegény anya is értse." :)


Kisvárosi rock n' roll/(Cemetery Junction)

A történet egy kisvárosban játszódik, a 70-es években, és három barát hétköznapjait meséli el. Dolgoznak, keresik önmagukat, ki akarnak törni a napok  szürkeségéből, lázadoznak, verekedésbe, balhékba keverednek. 

Tulajdonképpen ennyiről szól a film, arról, hogy mihez kezdenek magukkal ezek a fiúk, milyen családban élnek, milyen kapcsolataik, szórakozási lehetőségeik vannak. Szeretem ezeket a filmeket, amelyek nem akarnak nagy dolgokról szólni, egyszerűen csak hétköznapiak.

Szerettem film humorát, a szereplőket, és a zenéje is nagyon szuper volt. Igazi meglepetés-film, amire csak azt tudom mondani, hogy kiváló! Az ilyen stílusú filmek nagyon bejönnek nekem.




Egy jó zene a filmből:



A Stonehearts Elmegyógyintézet

Már ment egy ideje a film, amikor Bence felismerte, hogy neki olyan ismerős, és hamarosan rá is jött, hogy ez egy Edgar Allan Poe novella, amit ő már olvasott. 

Családilag nagyon szeretjük a borzongatós filmeket, ezalól Titusz képez még kivételt, de ő ilyenkor külön filmet néz a laptopon. :) 
Ha a borzongatós film még ilyen őrült, elmegyógyintézetben játszódik, akkor már nálunk tuti siker. :) 

A Harwardon frissen diplomázott  dr. Edward Newgate munkát kap a címben nevezett elmegyógyintézetben. Az elmegyógyintézet kellően eldugott helyen van, kellően sötét és ijesztő minden és mindenki, a nagy titokzatosságban csak próbáljuk kibogozni, hogy mi történik. 

Nagyon jó kis thriller, feszült, izgalmas, rejtélyes, a végén pedig fantasztikusan jó csavar.
A színészek is parádésak voltak: Ben Kingsley, Kate Beckinsale, Jim Sturgess, Michael Caine, csak hogy a legfontosabbakat említsem. Ha szeretitek a hátborzongató, kicsit őrült filmeket, akkor jó választás ez a film.

Az ember, akit Ovénak hívnak

A könyv hatalmas nagy kedvencünk és ez az egész családra vonatkozik, bár most jut eszembe, hogy Apa csak a film után olvasta el, de neki is kedvence lett.
Nagyon kíváncsiak voltunk a filmre, csak remélni tudtuk, hogy nem csalódunk és a filmbeli Ovét is szeretni fogjuk. 

És így is volt! Ove filmvásznon is jött, látott és a szívünkbe lopta magát. A könyv után szinte ismerősként néztük és már előre vártuk, hogy mikor mit fog tenni. Eléggé könyvhű volt a film, vagyis inkább teljesen az volt, persze hiányzott egy-két momentum belőle, de nyilván ez történik a könyvekkel, amikből film készül, kicsit megnyesegetik itt-ott. 

Tetszett, humoros és megható volt, de annak nagyon örülök, hogy a könyv elolvasása után néztük meg a filmet, nekem így volt teljes az élmény. Bár Apával fordítva történt és így is Ove rajongó lett, de őt meg a film késztette a könyv elolvasására, pedig mi is ajánlgattuk már neki egy jó ideje. :)


Hívják a bábát

2-3. részt néztük meg egymás után, és nem tervezem, hogy minden részről írok, de ez a két rész annyira jó volt, hogy muszáj itt megemlítenem. 

Új szereplő, új szülésznő érkezett a zárdába, a nagydarab, kicsit esetlen Chummy, aki annak ellenére, hogy gazdag családból érkezett, Afrikába készül a szülésznői hivatást gyakorolni. 

Csetlés-botlásai nagyon viccesek, ugyanakkor szeretetreméltóak. Noakes őrmester iránti vonzalma pedig nagyon bájos és megmosolyogtató.

Ezekben a részekben is főszerepben voltak a szülések, ugyanakkor nagyon  drámai pillanatoknak is szemtanúi lehettünk. Többször elszorult a torkom és meghatódtam, következő percben pedig már nevettem.

Aki olvasta a könyvet, bátran nézze meg a filmet is, nem fog csalódni. Aki nem olvasta, annak mindkettőt ajánlom. :) Én máris imádom.

Bea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése