2016. október 8., szombat

A Hónap Könyvei - szeptember


Ebben a hónapban is meglehetősen hosszúra sikeredett a listánk, de azt hiszem, hogy ez egyáltalán nem baj, sőt azt mutatja, hogy sok jó könyvet olvastunk szeptemberben is.


Simon Réka Zsuzsanna: Majdnem egy tucat királylány
A könyvnek már a borítója nagyon tetszett, és bár akkor még nem tudtam milyen lesz a tartalma, szerettem volna magaménak tudni. Azt gondoltam, hogy átlagos királylányokról olvasok majd, akik a királyi palotában unatkoznak és várják a kérőket, esetleg elrabolja őket egy sárkány. Ezek a királylányok azonban sem átlagosak nem voltak, se nem unatkoztak és a sárkány sem rabolta el őket. Mai királylányok voltak ők, akik helyébe bármelyik kislány beleképzelheti magát, mert szerettek olvasni, mert kócosak voltak, mert nem feltétlenül szerették a cicomás, ünnepi ruhákat, olyan királylány is volt, aki mindenhonnan elkésett. No persze voltak sárkányok is, de nem ők rabolták el a királykisasszonyt, hanem a királylány őket, szerettek ők is olvasni, és szívesen éltek társadalmi életet, piacra jártak. Kedves, vicces, aranyos könyv volt, teljesen elvarázsolt, nagyon szerettem. 
A teljes bejegyzést IDE kattintva olvashatjátok.

Szabó Anita: 33 Lélekcsepp
Energiával, érzelmekkel, színekkel, hangulatokkal teli versek, melyek megdobogtatták a szívemet, a hideg futkosott tőlük a karomon, néha a könnyeim folytak, ábrándozásra késztettek, emlékeket idéztek fel bennem. 
Anita versei színesek, dallamosak, gyönyörűen játszik a szavakkal, vagy nem játszik, hanem komolyan írja őket sorokká. Olyan sorokká, amelyek egyszercsak élni kezdik a saját életüket, hogy beférkőzzenek az ember szívébe és lelkébe, gondolatai minduntalan visszatérjenek és újra és újra olvasni szeretné a verseket, beleköltözve a az erővel, lendülettel, szeretettel, szerelemmel teli sorokba. 
A teljes bejegyzést IDE kattintva olvashatjátok.

Lawrence Anthony - Graham Spence: Babilon bárkája
Az Elefántsuttogó szerzőjének könyve, melyet a bagdadi állatkert megmentéséről írt. Itt nem a vadorzókkal gyűlt meg a baja, hanem a fosztogatókkal, akik a mozdítható állatokat is elvitték, ki tudja milyen sors várt rájuk. Maradtak azonban csonttá fogyott medvék, tigrisek és még számos más állat, akiknek nagy szükségük volt az emberek segítségére. A szerző vállvetve az ott szolgáló amerikai katonákkal, akik a saját élelmüket osztották meg az éhező állatokkal és lelkes helybéliekkel mindent megtett az életben maradt állatok megmentéséért és az állatkert helyreállításáért. Megható egyben példamutató könyv.
A teljes bejegyzést IDE kattintva olvashatjátok.

Gill Hornby: És most együtt
Kedvenceim az igazán angol történetek és ez olyan volt. Angol kisváros, angol emberek, egy énekkar, nők és férfiak. A látszólag rendben lévő felszín alatt semmi sincs rendben, de azért mindenki megpróbál boldogulni, jobbá tenni az életét, először egyedül, majd a közösség erejével. A zene pedig csodákat tesz. Egy lassú folyású, szép történet volt, remek humorral, nagyon szeretem az ilyen stílusú könyveket.
A teljes bejegyzést IDE kattintva olvashatjátok.




Roald Dahl: Matilda
Nem kérdés, hogy Roald Dahl könyvének itt a helye. Először is Matilda egy elbűvölően bájos ifjú hölgy, azaz egy kislány, aki már négyévesen könyvtárba jár és imád olvasni. Meglehetősen idióta szülőkkel van megáldva és egy szörnyű igazgatónővel. Roald Dahl humora fantasztikus, remek szereplőket alkotott ebben a könyvében is.
A teljes bejegyzést IDE kattintva olvashatjátok.




Mester Györgyi: A hatodik
Az Ad Librum Kiadónak köszönhetően került a kezembe Mester Györgyi novelláskötete, ami nagyon kellemes és szórakoztató olvasmányélmény volt. A novellák rövidek, az egyik humoros, a másik megindító, a harmadik elgondolkodtató. Nagyon örülök, hogy olvashattam ezt a könyvet, ajánlom mindenkinek.
A teljes bejegyzést IDE kattintva olvashatjátok.





Sándor Erzsi: Anyavalya és Szegény anyám ha látnám
Sándor Erzsi egyből két könyvvel is bekerült a hónap könyvei közé, ugyanis miután elolvastam az Anyavalyát, amelyet az édesanyjáról írt, azonnal olvasni szerettem volna az első könyvét is, amelyet a vak fiáról, Tomiról írt. A szerző humora őrületes, stílusa lenyűgöző, úgy tud írni, hogy nem lehet eldönteni, hogy most sírj vagy nevess. Imádtam mindkét könyvét.
A teljes bejegyzéseket  IDE és IDE kattintva olvashatjátok.





Kordos Szabolcs: Luxushotel, Hungary
Kordos Szabolcs ezúttal a luxushotelek világába kalauzol el bennünket. Ez a világ meglehetősen távol áll tőlem, ezért nagyon élveztem a könyvet, folyamatos csodálkozással és meghökkenéssel olvastam, hogy milyen dolgok esnek meg a pénz és a luxus világában.
A teljes bejegyzést IDE kattintva olvashatjátok.






M.O.Walsh: Fényed ki ne hunyjon
Egy kamaszfiú gondolatai, felnőtté válása, egy tragédia árnyékában. Szép történet  a szörnyűség ellenére is, amivel a könyv indít. Részesei lehetünk hétköznapoknak, emberi érzéseknek, családi kapcsolatoknak, közben találgathatunk, hogy ki volt a bűnös. Gyerekkor, szerelem, szeretet, barátság, felnőtté válás a fő témái a történetnek. 
A teljes bejegyzést IDE kattintva olvashatjátok.





Guillaume Musso: Az angyal hív
Musso ezúttal a sorsnak, avagy a véletlennek adta a könyvében a főszerepet. Látszólag véletlenül két ember találkozik egy repülőtéren és elcserélik a telefonjaikat. Amikor belenéznek egymás készülékeibe már nem vagyunk biztosak benne, hogy tényleg véletlen volt-e a csere, vagy pedig a sors akar a tudtukra adni valamit. Az események egy idő után meglehetősen izgalmassá váltak, a könyvet alig tudtam letenni, míg minden a helyére nem került.
A teljes bejegyzést IDE kattintva olvashatjátok.



Michael Crichton: A Gömb
Valamilyen oknál fogva nem szoktam túl sok sci-fi-t olvasni, de Michael Crichton nagyon jól adagolja ebben a könyvben a "sci-fi-t", a tudományt és az izgalmakat. Amikor a könyv vége felé jártam, éppen egyedül olvastam, már sötétedni is kezdett, a történetnek pedig olyan hangulata lett, hogy én is rettegtem, attól, hogy mi fog történni a következő oldalon. Egyszóval nagyon jó könyv volt. 
A teljes bejegyzést IDE kattintva olvashatjátok.




Alexander McCall Smith: No. 1. Női nyomozóiroda
Agatha Raisin féle kellemes nyomozgatós limonádé könyvecskére (oh, Agatha bocsáss meg, tudod, hogy én vagyok az egyik legnagyobb rajongód) számítottam e történet személyében, de végül aztán egy sokkal több mondanivalóval rendelkező, szeretnivaló történetet kaptam. A könyv főszereplője Mma Ramotswe személyében pedig egy nagyon különleges és melegszívű nyomozót ismerhettem meg.
A teljes bejegyzést IDE kattintva olvashatjátok.



Linda Castillo: Néma eskü
Vannak olyan dolgok, amelyek iránt számomra is megmagyarázhatlan kíváncsiság,  érdeklődés lappang bennem. Az amish közösségek például egy ilyen dolog. Hát még ha ez az egész meg van duplázva egy múltból felbukkanó sorozatgyilkossal. 
Egy izgalmas letehetetlen thriller volt, aminek már nagyon kíváncsi vagyok a következő részére.
A teljes bejegyzést IDE kattintva olvashatjátok.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése