2016. szeptember 17., szombat

Linda Castillo: Néma eskü

Az ohiói kisváros, Painters Mill lakosai évszázadok óta békében élnek az amish közösséggel. Tizenhat évvel ezelőtt azonban brutális gyilkosságok sorozata rázta meg a helyieket: az elkövető fiatal amish lányok közül szedte áldozatait.
Az öldöklés amilyen megmagyarázhatatlanul indult, olyan váratlanul véget is ért.
Az erőszak azonban kitörölhetetlen nyomot hagyott mindenki lelkében.
Kate Bukholder, egy amish kamaszlány túlélte ugyan a gyilkos támadást, ám az eset megrázó felismerést hozott számára: el kell hagynia a közösséget.
Majdnem két évtizeddel később Kate-et Painters Mill lakói felkérik, hogy térjen vissza a városba - rendőrfőnökként. Időközben szerzett nagyvárosi tapasztalata és amish gyökerei miatt ő lenne a tökéletes jelölt a feladatra. Kate biztos abban, hogy feldolgozta múltjának tragikus eseményét - egészen addig, amíg fel nem bukkan az első holttest egy hófödte mezőn. A nyomozónő megesküszik, hogy elfogja a gyilkost, melőtt újra lecsaphatna. Ehhez azonban nem csupán a családját és közösségük értékeit kell elárulnia, hanem fel kell fednie egy olyan sötét titkot, amelyet tizenhat évvel ezelőtt mélyen eltemetett.

Tankönyvekben vagy újságcikkekben mindig nagy érdeklődéssel olvastam az amish népcsoportról szóló irományokat. Nagyon érdekesnek és titokzatosnak találtam e zárt közösségeket. Az amishok iránti kíváncsiságom volt az, ami miatt ezt a könyvet is a kezembe vettem, és nagyon meg voltam elégedve vele ilyen szempontból is, ugyanis az amishok nemcsak érdekes színfoltjai voltak a könyvnek, hanem fontos szereplői, sőt a főszereplő nyomozónő maga is amish származású.

A könyv első tíz oldala után kétségbeesve ingattam a fejem, mert én aznap még egy csomó dolgot terveztem véghezvinni, de ebből a pár oldalból már világos volt számomra, hogy ezt a könyvet nem igazán fogom tudni letenni, jó ötven oldal után azért mégiscsak sikerült, de közben végig azon kattogott az agyam, hogy vajon ki lehet a gyilkos.

Főszereplőnk Kate Burkholder teljes erőbedobással lát neki a kegyetlen gyilkosságok felderítésének, de eközben az ő múltjából is sötét titkok kerülnek elő, vagyishogy kerülnének elő, ha a szerző nem kínzó lassúsággal adagolná e titkokat, hogy még véletlenül se tudd letenni a könyvet.
A gyilkosságok még az én thrillerkedvelő énemnek is meglehetősen véresek voltak, de hát egy kegyetlen szörnyeteggel álltunk szemben, úgyhogy nem is volt ebben semmi meglepő.


Az amishokról is sok új információval gazdagodtam, amit aztán nagy szakértőként adtam elő itthon mindenkinek, aki hajlandó volt meghallgatni. :)

A nyomozás egy percét sem untam, végig nagyon feszült és izgalmas volt a könyv. Sok szimpatikus szereplő volt a könyvben, meg persze voltak igazi utálnivaló, ellenszenves figurák is.
Nagyon kíváncsi leszek a sorozat többi részére is (szerencsére van még belőle bőven!).
Az izgalmas, csavaros thrillereket kedvelőknek jószívvel ajánlom ezt a könyvet!

9/10

Zsófi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése