2016. július 16., szombat

Ezeket néztük a héten #13


Új címet kellene adni ennek a rovatnak, "Ezeket néztük a hónapban" , de még lehet, hogy ez sem állná meg a helyét, úgyhogy inkább marad az eredeti. :) Szóval az utóbbi időben ezeket a filmeket néztük meg:


Füles
Nem először néztük és nem is utoljára. Családilag szeretjük ezt a filmet, és bár Woody Allent nem mindig szeretem a filmekben, ebben nagyszerűen játssza a csetlő-botló bűvészt, akinek még egy fiatal újságíró tanonc édesapját is meg kell személyesítenie. Scarlett Johansson is remek volt, de az igazi favorit nekem Hugh Jackman, aki parádésan nézett ki ebben a filmben (is). Gyilkos, nem gyilkos, kit érdekelt. :) Annyira jó pasi, hogy már csak miatta érdemes párszor megnézni a filmet. Na jó, a film is kerek, egész, jól összerakott történet volt, ironikusan vicces, kalandos, könnyed.

Ébredések
Kedvenc színészeim szerepeltek ebben a filmben, fantasztikus alakítást nyújtva. Robin Williams és Robert de Niro. Szintén nem először láttuk, ez olyan film amit időről időre elő kell venni és meg kell nézni, gyönyörködni ezeknek a kiváló színészeknek a játékában. Robert de Niro amúgy is az egyik legkedvencebb színészem és szerintem ebben a filmben hatalmasat alakított. Ő is, és a betegeket alakító színészek mindannyian. A film jó zenéje is említést érdemel, és plusz pont azért, mert egy megindító, megható film, és még nevetni is tudunk rajta. Remekmű!
A film Oliver Sacks egyik történetéből  készült, aki brit származású amerikai neurológus volt, és a legérdekesebb, legkülönlegesebb eseteit könyvben is megírta. A férfi, aki kalapnak nézte a feleségét  nagyon figyelemreméltó könyv, ajánlom azt is. 

Midnight Special
Magyar címet nem találtam. Nagyvonalakban arról szól a film, hogy van egy kisfiú, akit elrabolnak egy szektából, hamarosan kiderül, hogy aki elrabolta az a saját apja. A 8 éves kisfiú különleges képességekkel rendelkezik, amiből látunk is jócskán, de nagyon sok a nyitott kérdés. Hogyan került a szektába, miért kellett az apjának elrabolnia, hogyan születhetett ilyen különleges képességekkel, mik ezek a különleges képességek valójában stb. A film mindamellett, hogy eléggé vontatott volt, mégis fenntartotta az érdeklődésünket, mert végig azt sugallta, hogy történik majd valami, választ kapunk a nagy kérdéseinkre. Kaptunk válaszokat erre-arra, történt is egy-két dolog, a film mégis kidolgozatlannak, befejezetlennek tűnt, nem kaptunk magyarázatot sok lényeges kérdésre, tehát azt kell mondanom, hogy nem tetszett annyira. Azaz sokkal több mindent rejtett magában, mint amit kihoztak belőle. Amolyan művészfilm féle sci-fi volt, alapvetően se a művészfilmekkel, se a sci-fivel nincsen bajom, sőt mindkettőt szeretem, de ez nem a mi filmünk volt. 
A film érdekessége, hogy Adam Driver alakít benne egy jelentősebb szerepet, aki a Star Wars 7-ben, Az ébredő erőben Han Solo és Leia hercegnő fiát, Kylo Rent játszotta.

Neveletlen nevelő/GUIDANCE
David Gold 36 éves, és meglehetősen éretlen felnőtté cseperedett, tulajdonképpen nem nőtt fel soha. Sikeres gyerekszínész volt, de a siker felnőttkorára már csak gyenge reklámszerepekre elég, majd ebből az állásából is kirúgják. Alkoholista, bőrrákot diagnosztizálnak rajta. Meghamisítja önéletrajzát és állást kap egy középiskolában diáktanácsadóként. Sajátosan értelmezi a munkakört, ám igen neki való feladat, mert itt újra gyerek lehet. A diákok imádják, mert az ő szempontjukból látja a dolgokat. Sajnos azonban az alkoholizmussal sem hagy fel, sőt a diákokat is itatja, hamarosan pedig egyre nagyobb kalamajkákba keveredik. Kanadai vígjáték és először, csak úgy belenézegetve gagyinak gondoltam. Ám nem az, és nem csak vígjáték. Nevettünk is rajta, ugyanakkor vártam, hogy mikor jön meg már Davidnek az esze, hagy fel az alkoholizmussal és jár el kezelésekre. A vége meglepően alakul, határozottan jó filmélmény volt.

Brooklyn
Eilis Írországból New Yorkba költözik, hátrahagyva nővérét és anyját. Eleinte nem könnyű a beilleszkedés, de ahogy telik az idő, múlik a honvágy és élvezi új életét. Rátalál a szerelem is, majd egy-két bonyodalom is megjelenik.  Alapvetően tetszett a film, az 50-es évek hangulata nagyon átjött, az öltözködés, a hétköznapok, a beilleszkedés, a szerelem voltak a film fő motívumai. A történet nem volt  különleges, de éppen a hétköznapisága, egyszerűsége tetszett.  Saorsie Roant Oscar- és Golden Globe díjra is jelölték a filmben nyújtott alakításáért. Ez nekem kicsit érthetetlen, mert szinte soha, semmi érzelmet nem láttam az arcán, olyan kifejezéstelen volt mindig. A szerelem sem látszott rajta , az öröm sem, nem volt meggyőző, hogy szerelmes, bár az is lehet, hogy szántszándékkal volt ilyen.  Mindenesetre nem volt ez rossz film, érdemes megnézni. Nem pörgős, nem annyira eseménydús, de az 50-es éveket kedvelők szeretni fogják.

A kezdő
Erről a filmről Katica blogján, a Könyv extrákon olvastam. Boldogan újságoltam a családnak, hogy egy új Robert de Niro filmre akadtam, mire közölték velem, hogy már meg is van nekünk.  Gyorsan meg is néztük, és bár maradtak bennem nyitott kérdések, vagyis voltak hiányosságai a történetnek, de ettől még imádtam, szerintem Robert de Niro nagyon jól alakította a nyugdíjas gyakornok szerepét. Hozta azokat az arcjátékokat, amiért annyira kedvelem, és a fiatalokkal igazán humoros helyzetek adódtak. De Niro miatt mindenképpen többször nézős lesz.

Bea

8 megjegyzés:

  1. A Brooklyn-t nagyon szerettem, először nekem is furcsa volt, hogy ilyen egyszerűen ér véget a film, valami nagyon nagy csattanóra számítottam. De visszagondolva tényleg jobb volt így, a kevesebb néha több. (:
    A könyvet is már nagyon szeretném elolvasni, szerencsére szeptemberben már a kezemben tudhatom.
    A Kezdő az egyik kedvenc vígjátékom, az egész családnak nagy kedvence. ((:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azt hittem, hogy lesz csattanó, és a végén egy ideig sikerült kétségek között tartania. Csak az arca ne lenne ennyire érzelemmentes. :) A könyv nekünk is várólistás.
      Gondolom, ti is szeretitek akkor De Niro-t.:)

      Törlés
  2. Hát igen. Hugh Jackman.... Na mindegy. Szeremcséjére még férfi szemmel is tényleg.... Mindamelleet, hogy remek színész. Ennyit róla. :)
    Amikor a De Niro-s részt olvastam, azt hittem én írtam, ugyanis ő a legkedvencebb kedvenc színészem, és szerintem top 1-es.
    Amugy kinek kik a kedvencei?
    Nekem: De Niro, Di Caprio, H. Jackman, George Clooney, Brad Pitt.... Te jó ég, ez elég csajos lista.
    A jövő hetibe leírom a nőket. :)
    Nektek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajjj, most lebuktam. De Niro és Ryan Gosling mellett még elfér, nem? ;) Persze, csakis utánad. :D Nahát én is éppen George Clooney-t, Brad Pittet írtam volna. De igazából a csajokra vagyok kíváncsi! :)

      Törlés
  3. Szia mindenkinek! Jó kis filmek ezek! A Brooklin-t eredeti nyelvvel néztem először és így már értem a díjakat. Olyan Ír tájszólást hoz és jellegzetes Ír dolgokat amit nagyon nehéz eljátszani. Sajnos a szinkron ezt kivégezte. A Midnight Specialt épp most akartam ajánlani, mert nekem nagyon tetszett. Már késő! Akkor ha lehet beszállok a kedvenc színészek listázásába.: Kevin Spacey, Jeff Bridges, Woody Harelson (A Született gyilkosok, kihagyhatatlan) , Samuel L. Jackson, Jamie Fox, (A Szólista. jó film, ajánlom!), Denzel Washington. És most a nők.: Dakota Fanning, Juliette Lewis, Kiera Knightly, Halle Berry, Jodie Foster. Asszem ennyi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Tetszett nekem a Brooklyn, és azóta azon is elgondolkodtam, hogy Saorsie Roan szándékosan játszott ilyen nagyon kevés érzelemmel az arcán. A Midnight Special nagyon jó is lehetett volna, ha kicsit összeszedettebb a történet, de nekem túl nagy hézagok voltak benne. Színészek: Robert de Niro (természetesen) Ryan Gosling (Apa egynideig utálta, de csak azért, mert Zsófival mi ketten imádjuk), de aztán valamelyik filmje után morogva elismerte, hogy jó, na. :) George Clooney, Hugh Jackman és biztos van még, csak most nem jut eszembe. Csajok? Anna Hathaway, Adrey Hepburn, Keira Knightley, Jennifer Lawrence, és belőlük is tuti van még. :) Puszi B.

      Törlés
  4. Ryan Gosling : Drive címü fílmjét nézzétek meg majd. Biztos tetszeni fog!

    VálaszTörlés