2016. július 7., csütörtök

Chris Carter: Kivégzés

Robert Hunter és Carlos Garcia hajnalban érkeznek a tetthelyre. A helyszínelőszalagok mögött egy fehér templom húzódik meg a lámpák fényében. Képeslapra való látvány így, karácsony előtt. Ami azonban az épületben várja a két nyomozót, cseppet sem az: mindenhol vér, összefröcskölt padló, vérben ázó oltár és egy holttest reverendában, kutyafejjel a nyakán. Ki és miért változtatta mészárszékké a katolikus templomot? Mit jelent a holttest mellkasára festett szám? Nem ő lenne az első áldozat, netán újabbak következnek?

A Hunter-Garcia páros egy brutális sorozatgyilkos nyomába ered, vállt vállnak vetve, sokszor feletteseik parancsa ellenében haladnak előre megállíthatatlanul, hátha valakit még megmenthetnek a rémálomtól. A gyilkos ugyanis nem mást akar, mint valóra váltani az áldozat rémálmát - mert ismeri a múltjukat, a titkaikat, a legnagyobb félelmüket, és tudja, hogyan fokozza még tovább a rettegést. A végsőkig.

Hűha, megint egy jó kis egynapos krimivel volt dolgom! :) Félreértés ne essék,  az egynapos egyáltalán nem egy negatív jelző, hanem egy nagyon is jó minősítés, ugyanis a könyv olyan letehetetlen volt, hogy egy napra ki is vontam magam itthon a forgalomból, kivonultam a könyvvel a kertbe, és egy az egyben végigolvastam. 

A történet rögtön egy kegyetlen és gyomorforgató jelenettel kezdődik, aminél még engem is rendesen kirázott a hideg. A brutális gyilkos szemszögéből láthatjuk ezt a részt, ám ekkor még róla magáról nem sok mindent tudunk.

A Hunter-Garcia nyomozópáros is szimpatikus volt nekem, Robert a szabályokat néha figyelmen kívül hagyó nőcsábász zsaru és Carlos, a boldog házas ember remek kis párost alkotnak, és nagyon jól kiegészítik egymást. 

A kegyetlen gyilkos utáni hajsza az oldalakon keresztül egyre izgalmasabbá és feszültebbé válik, mindig egy új, apró részletet fed fel  számunkra az író, ezért is volt a könyv letehetetlen.
Amikor pedig Robert és Carlos összerakta a nyomokat, és megismertem a gyilkos lehetséges indítékait, nálam fordult a kocka, és elkezdtem egy kicsit a gyilkosnak is szurkolni, mindezt persze úgy, hogy azért a Hunter-Garcia páros sikerében is reménykedtem, érdekes egy kettőségben szenvedtem... :)

Az író még egy kicsike misztikumot is belecsempészett a történetbe, a fiatal lány, Molly személyében, ez is tetszett, no meg azért még Molly története is tartogatott számunkra izgalmas, idegfeszítő eseményeket.

Az események végkifejlete is kellőképpen feszült hangulatú és akciódús volt, és minden kérdésünkre választ is kaptunk.


Kíváncsian várom a nyomozópáros következő izgalmas történetét, amikor majd Los Angeles utcáin újabb gyilkosságok nyomába erednek!

A könyvet köszönöm a General Press Kiadónak!

9/10

Zsófi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése