2016. május 23., hétfő

Dolores Redondo: A csontok öröksége

Elkezdődik Johana Márquez mostohaapjának bírósági tárgyalása. A pert figyelemmel kíséri Amaia Salazar felügyelőnő, aki egy évvel azelőtt felderítette az úgynevezett "bsajaun-bűntetteket", amelyek félelembem tartották a Baztán-völgyet. Amaia bizonyítékokat gyűjtött Jason Medina ellen, aki megerőszakolta és megölte Johanát, a felesége kamaszkorú lányát. A bíró hirtelen bejelenti az ügy lezárását, ugyanis a vádlott öngyilkosságot követ el. Az általános felháborodás közepette Amaiát hívja a rendőrség, ugyanis a vádlott búcsúüzenetet hagy a felügyelőnőnek címezve, melyben mindössze egyetlen szó szerepel: "Tartallo".

A spanyol krimi-trilógia a baszk Pireneusokban fekvő Baztan-völgy falvainak sajátos világát mutatja be, melyben keveredik az ősi baszk mitológia, a kereszténység és a mágia. A thriller műfaj klasszikus elemein túl olyan természeti leírásokkal, pszichológiai elemekkel ötvözve, mellyel a műfaj kereteit feszegeti. Megjelenése után hazájában azonnal sikerkönyv lett, s már a könyv megfilmesítési jogai is elkeltek.

Hűha! Bő egy nap alatt kivégeztem ezt a könyvet, annyira letehetetlen volt! :)

Nemrég olvastam el a sorozat első részét is, aztán amikor a tesómat Bencét beküldtük a könyvtárba az előjegyzett könyveinkért a Kedves Könyvtáras Hölgy hazaküldte vele a második részt is, ami éppen akkor érkezett be a könyvtárba, mert tudta, hogy nálunk van az első rész. Én pedig meglehetősen örültem e kedvességnek, ugyanis  A láthatatlan őrző című első rész vége igazi függővégnek volt mondható.

Azt kell mondjam ez a rész nekem sokkal jobban tetszett, az első résznél! Sokkal hátborzongatóbb, misztikusabb és titokzatosabb történetet kaptunk most ebben a könyvben.
Ahogy a nyomozást átszőtte e gyönyörű hely, a Baztan-völgy történelme, régi mítoszai, s rég elfeledett mítikus lényei,  egyszerűen fantasztikus volt!
A könyv főgonosza, Amai kegyetlen anyja Rosaura, már az első részben is rám hozta a frászt, ebben a részben pedig egyenesen rettegtem tőle. Az ő karaktere eszméletlenül jól van megalkotva szerintem.

A nyomozás, a Tartallo utáni hajsza egész végig izgalomban tartott. A láthatatlan őrzőben megismerkedhettem a Basajaun nevezetű kedves ősi mítikus lénnyel, itt pedig a kegyetlen és hátborzongató Tartallóval.

Ami nem tetszett a könyvben, hogy némely párbeszéd olyan nehézkes és bő lére eresztett volt. Voltak olyan apró, általam gyanúsnak és sejtelmesnek vélt megmozdulásai a szereplőknek, amiről azt gondoltam, hogy a későbbiekben biztos lesz valami szerepe még, de ezeknek végül nem lett semmi folytatása, így nem is nagyon tudtam ezeket hová tenni.

A főszereplő nyomozónőnk Amai férjével való viselkedése szemöldök húzgálásra késztetett a történet elején (és igazából közben is). Olyan undokul bánt ezzel a férjek gyöngye (ténlyeg az!) Jamessel, hogy csak na.


De ezek tényleg csak apróságok voltak, a thriller műfaj kedvelőinek én mindenképpen ajánlom ezt a sorozatot! :)
A könyv vége függővégnek mondható is, meg nem is, de azért örülök neki, hogy már nem kell sokat várni a harmadik rész megjelenésére. :)

Kapcsolódó bejegyzés:
Dolores Redondo - A láthatatlan őrző

8,5/10

Zsófi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése