2016. április 8., péntek

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Hogyan vidd sikerre a céged és önmagad

Ma már szinte nincs is olyan beszélgetés amelyben ne említenék meg a Facebook, a YouTube vagy éppen a lájkolni szavakat. 
A közösségi média felülete olyannyira mindennapjaink részét képezi, hogy ezen beszélgetünk ismerőseinkkel, nézünk filmeket vagy éppen olvasunk híreket. Mindennapjaink mellett vásárlási szokásainkat is befolyásolják ezek a felületek. Vállalkozóként azonban nem minden esetben a leghatékonyabb módon vagyunk rajtuk jelen.

A kötet esettanulmányokon és feladatokon keresztül vezet be a közösségi média minden aktuális kérdéskörébe, az oldalak kiválasztásától a trollok kezelésén át a nyereményjátékokig.

Én alapvetően internet pártinak tartom magam. Nem mindig értek egyet a "mai fiatalok olyan sokat lógnak a neten, szinte ott élik az életüket" kijelentéssel, mert bár elismerem, hogy vannak ilyen fiatalok is, de azért azt is meg kell említenem, hogy nagyon sok olyan fiatal van, aki meglátta az internet további lehetőségeit, és például blogot vezet, vagy éppen itt neten elégiti ki hatalmas tudásvágyát.  Valljuk be, hogy elképesztően sok hasznos adat, iromány, cikk, és videó áll rendelkezésünkre bármiféle bennünket érdeklő témában  (amit mondjuk máshol el sem tudnánk érni).
Itt még mindenképpen meg szeretném említeni a Nagymamámat is, akire én nagyon büszke vagyok, mert ő korát meghazudtolva, nem utasította el a nagybetűs Internetet, hanem úgy döntött, hogy igenis lépést fog tartani az unokákkal. Így chateltem már vele facebookon, küldözgetünk egymásnak fényképeket, vagy éppen gyors receptcseréket hajtunk végre, és azt hiszem ő a leghűbb blogolvasónk is! 
Mint minden másra, így az internethasználatra is igaz, hogy sohasem késő elkezdeni!

De eme rövid bevezető után, amivel tulajdonképpen csak azt akartam szemléltetni, hogy az internet nem is olyan rossz dolog, térjünk is rá Klausz Melinda könyvére. :)

A könyv ha úgy nézzük tulajdonképpen vállalkozóknak, és cégeknek szól, nekik nyújt segítséget, útmutatást abban, hogyan építsék fel a profiljukat az online térben, de magánemberként is találtam benne hasznos információkat, bloggerként pedig sok okos ötletet, tippet is szereztem.
Magánemberként muszáj megjegyeznem, hogy jó nagy sunyi ez a facebook, vagyis jobban mondva a facebook algoritmusáról van itt szó, ami eldönti, hogy milyen bejegyzések kerülnek be hírfolyamunkba.
Ha én kedvelek egy oldalt, azt azért teszem mert kíváncsi vagyok az oldal által megosztott tartalmakra, azonban ha nem szólok hozzá, vagy nem lájkolom renszeresen e tartalmakat, akkor a facebook algoritmusa úgy dönt helyettem, hogy ezekre a tartalmakra mégsem vagyok én olyan kíváncsi. Ezt a furcsaságot én már eddig is észrevettem, most a könyv által pedig magyarázatot is kaptam e "turpisságra". 

Bloggerként több tanácsot kaptam az ügyben, hogyan tudom több emberhez eljuttatni a blogbejegyzéseimet, vagy például hogyan tudom a tartalmaimat esztétikusabban megosztani facebookon, és milyen közösségi média platformokon érdemes még jelen lennünk.

Ha pedig mint vállalkozó olvastam volna a könyvet, akkor biztos vagyok abban, hogy a sok ötlet és tanács, útmutatás által én is képes lennék sikerre vinni a cégemet, mint ahogy a cím is ígéri.
Megismerkedhetünk a facebook hirdetéskezelő célravezető használatával, a statisztikák, elemzések futtatásának fontosságával, a szabályos nyereményjátékok szervezésével, és a konfliktus- és panaszkezelés témakörben is fontos kérdések kerültek megválaszolásra. 
A könyvben bemutatott esetttanulmányok pedig mind magánemberként, mind vállalkozóként nagyon érdekesek lehetnek.


Egy sok témát érintő, nagyon alapos és átfogó olvasmány volt ez, ami tényleg hasznos segígtséget nyújt abban, hogy jobban eligazodjunk az online térben, és tudjunk élni az általa nyújtott lehetőségekkel.

A könyvet köszönöm az Athenaeum Kiadónak!

10/10

Zsófi

7 megjegyzés:

  1. :) Örülök, hogy tetszett.
    Nagymamád Szupernagyi ezek szerint :D
    Ó, pont most olvasok egy Umberto Eco könyvet, ott a sztáríró azt tartja a net legnagyobb hibájának, hogy nincs információszűrés, a tanulók nem több forrásból dolgoknak, ha kikeresnek valamit, csak rákattintanak az első találati eredményre.

    (közben jövök ördög ügyvédjét játszani, mert rájöttem, hogy mitől nem tökéletes a könyv:
    jobb lett volna úgy, ha két részre szedik, külön Social media 1.0 lehetett volna az általánosabb részek; és social media 2.0 a vállalkozóknak szóló, nehezebb fejezetek, az 5., 7. és 8.
    Btw, FB hirdetés. Megmondom neked kerek-perec, hiába olvastam el a könyvet, vettem meg, attól még nem állok neki a webshopnak hirdetést beállítani, mert igenis azt gondolom, az egy külön szakma!

    És amit még így utólag hiányolok, talán egy második, bővített kiadásba beleférne: egy lista, hogy milyen hibákat ne kövess el a közösségi médiában.
    Pl mivel a profilkép NYILVÁNOS, ne tegyél fel fürdőruhás/miniszoknyás képet, max akkor ha párkereső oldalnak tekinted a facebookot:P De nem célszerű a lábkörmeidet se lefotózni fürdés közben, és közzétenni az Instagramon :D
    Nagy az Isten állatkertje, és online aztán semmiféle gátlás nincs.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. *a tanulók nem több forrásból DOLGOZNAK

      Törlés
    2. :D Amúgy neked is igazad van ezekben a dolgokban, teljesen egyetértek veled! :)
      Az információ gyűjtést én most nem is feltétlenül a házi feladat esetében írtam, hanem csak az örömteli, saját kíváncsiság és tudásvágy kielégítése esetében. :) Jobban belegonolva hiába állok az ésszerű internet felhasználók oldalán, a házimat annak idején sose készítettem el a netről (szóval csak maradt bennem egy kis régimódi felfogás) :) :).

      És a hibák, hát igen az állatkert nagy... :)
      Komolyan mondom néha én pironkodom egyes képek láttán :)
      De szerintem ezekhez a hibák orvoslásához, már messze nem lenne elég egy könyv sem :)

      Zsófi

      Törlés
  2. Ez a könyv sajátunk? Mert elolvasnám. :)

    VálaszTörlés
  3. Hahaha! Igen, csak át kell sétálnod érte a szobámba. :D

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a véleményt! Ha az adatvédelem, internetbiztonság jobban érdekel Titeket, akkor a Megosztok, tehát vagyok című könyvemet ajánlom, az a könyv végig arról szól, mi történik az adatainkkal, hogyan védhetjük meg magunkat akár a közösségi média jelentette veszélyektől és betegségektől.

    VálaszTörlés
  5. Én köszönöm az élményt és az ajánlást is! :)
    Zsófi

    VálaszTörlés