2016. március 10., csütörtök

M. C. Beaton: Agatha Raisin és az elültetett kertész

Vakációjáról visszatérve Agatha Raisin döbbenten tapasztalja, hogy új jövevény tűnt fel a faluban, egy nő, aki mindjárt be is férkőzött a vonzó agglegény, James Lacey kegyeibe. A szépséges Mary Fortune minden tekintetben különb Agathánál, a kertben pedig egyenesen verhetetlen, és Carsley kertészeti kiállításának közeledtével Agathát ez egyre inkább nyomasztja. Így amikor Maryt holtan, virágcserépbe ültetve találják, Agatha megragadja a lehetőséget, hogy gyökerestül kiássa a falubeliek titkait, és besározza a szerencsétlen áldozatot. Ám Agathának is megvan a maga piszkos kis titka...

Elhatároztam magam, hogy most már végre végigolvasom Agatha összes kalandját, csak szépen kis adagokban, mondjuk havonta egyet, nehogy véletlenül az agyamra menjen ez a dilis nőszemély, mert egyszer, amikor egymás után több kalandját elolvastam, már éreztem, hogy egy kicist túladagoltam Agatha Raisint. 
De kis adagokban egyébként imádom ezt a nőszemélyt és a vicces kalandjait.

Ha jobban megnézzük, minden Agatha Raisin történet receptje ugyanazokból az összetevőkből áll: az események középpontjában Agatha áll, aztán jönnek a macskái, egy jó nagy adag James Lacey után való epekedés, aztán a hirtelen kiábrándulás James Laceyből, ezek után következik egy rejtélyes gyilkosság, no és persze ott van történeteink fő helyszíne, a csodálatos angol falucska Carsley, ahová én azonnal beköltöznék, de ne feledkezzünk meg a falu lakóiról sem, akik nélkül egy Agatha Raisin történet sem lenne az igazi.
Egyszóval minden egyes Agatha-kötet kézbevételekor egy jó nagy adag móka és kacagás vár ránk, és emellett még nyomozgatunk is egy kicsit. Elárulom én legtöbbször sosem jövök rá, hogy ki a gyilkos, úgyhogy a könyvek végén mindig jól meg is lepődök.

A fülszövegben is említett kertészeti kiállítás egész Carsley lakosságát lázba hozza, és ebből az egészből Agatha sem akarja kivonni magát, azt teljességgel figyelmen kívűl hagyva, hogy semmit sem ért a kertészkedéshez.
Az elültetett kertész szerintem a kiemelkedően jó Agatha Raisin történetek között van, a poénok nem erőltetettek, a gyilkosság kellően agyafúrt, és Agatha is hozza a szokásos formáját, így hangosan nevetős percekben sem fogunk hiányt szenvedni. 

9/10

Zsófi

2 megjegyzés:

  1. Meglepett, hogy nem találod ki, hogy ki a gyilkos! Emlékszem pedig évekkel ezelőtt nyomozó akartál lenni?! /Én pedig el is tudtalak ebben a szerepkörben képzelni!/ Ugy látszik mégsem! Pedig hogy szereted a krimiket és Agatha C-t.

    VálaszTörlés