2016. február 18., csütörtök

Vivien Holloway: Mesterkulcs

Winie Langton a 2900-as évek New Yorkjában él, száz évvel az ötödik nagy világégés után. Egy nagy és befolyásos tolvajcsalád leszármazottja, akit már egészen kiskorától apja tanított a mesterség fortélyaira. Ebből kifolyólag Winie már kamaszként jobban verekszik, mint a fiúk többsége és mindent tud a fegyverekről. Amikor a legendás Mesterkulcs felbukkan a városban, a Langton család azonnal a nyomába ered, s természetesen Winie-re is fontos feladat hárul a titokzatos műtárgy megszerzésére kiötlött akcióban...

Bea: Először azt gondoltuk, hogy majd egyben írunk a három részről egy értékelést, de miután elolvastam Zsófi után én is, közösen úgy döntöttünk, hogy ez a történet annyira jó volt, annyira tetszett mindkettőnknek, hogy megérdemel egy külön bejegyzést.

Azt gondoltam, amíg csak a molyon láttam a rajongó értékelések sorát, hogy megint egy felkapott könyv, ráadásul steampunk címkével, nem biztos, hogy közelebbi ismeretséget szeretnék vele kötni, bár azért kíváncsi voltam. Így lehetett vele Zsófi is, mert amikor közösen bóklásztunk  a könyvtárban, egyszercsak megpillantottam a kezében. 

Ami engem megfogott legelőször benne, az a humor volt, ami végigkísérte a történetet és Winie személyét. Nagyon szimpatikus volt a Langton család, a felépített világ, az egy kupacba tömörített tolvajdinasztia. A Mesterkulcs zseniális találmány, már így is, hogy még nem láttam működésben. 
William is teljesen a helyén volt, kedveltem, hogy nem volt túlbonyolítva a történet, sem a kettejük megismerkedése, sem a későbbiek. Az is igen szimpatikus dolog volt, hogy Winie nem omlott egyből a karjaiba. 
Nagyon jó, olvasmányos stílusa volt a történetnek, annyira, hogy nem tudtam letenni, egy szuszra el kellett olvasnom.
Azt hiszem már sokan leírták előttem, hogy az egyetlen probléma ezzel a könyvvel a rövidsége volt. :)
Legközelebbi könyvtárazásunk alkalmával természetesen hozzuk magunkkal a második részt.

Zsófi: Csak annyit írnék kiegészítésképpen, hogy azért féltünk egy kicsit a steampunk műfajtól, mert fogalmunk sem volt róla, hogy mi is ez valójában. De szorgalmas voltam és már korábban utánanéztem, így rájöttem, hogy nincs nekünk mitől félnünk.
A Mesterkulcs nagyon profi kis iromány volt, simán megállná a helyét a nagyvilágban is.

10/10

4 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy tetszett a könyv, én is imádtam :D Nagyon várom a következő részt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi még a második rész olvasása előtt állunk, de szerencsére megvan a könyvtárban. Amint csökkentjük a nálunk lévő könyvtár i könyvek számát, már kölcsönözzük is ki. :)

      Törlés
  2. Nocsak, mikre nem bukkanok nálatok! :)) Jó elmerülést Winie világában - én nagyon megszerettem az egész társaságot! Én picit sajnáltam eleinte, hogy nem az a hard steampunk-stílus, amit vártam, de abszolút túllendültem rajta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülünk, ha néha meg tudunk lepni. :) Lehet, hogy nekünk éppen azért tetszett, mert nem volt hard, hanem egy nem steampunk-rajongó számára is élvezetes. Bár igazából nem vagyunk járatosak a steampunk könyvek világában, szóval bármi lehetséges. :)

      Törlés