2015. szeptember 20., vasárnap

Film: Csillagainkban a hiba

Amikor bejelentettük, hogy ezt a filmet szeretnénk nézni, és miután nagy vonalakban elmeséltük a fiúknak, hogy miről szól, nagy ellenzéki tábort alkotva kijelentették (na jó, Apa igazából most nem volt tagja eme csoportnak), hogy ők nem fognak lehangoló filmet nézni, úgyhogy a "Nagy Csapat" ( megjegyzés: ez alatt minket értettek Anyával, cseppet sem pozitív értelemben...) nézze csak meg nyugodtan ezt a filmet magában.

Nem akarok és nem is tudnék sokat írni erről a filmről, de azt kijelenthetem, hogy nem volt lehangoló.
Mindig gondban vagyok a hasonló témájú könyvekről és filmekről formálódó véleményemmel, hisz valahogy furának érezném azt leírni, hogy nagyon tetszett, nagyon jó film volt. Hogy írhatnám ezt le egy olyan történetről, ami két tragikus sorsú fiatalról szól, akikkel egyszerűen nem volt igazságos az élet. Mégis ezek a filmek legtöbbször nem lehangolóak, hanem inkább mindig az élet szeretetéről, az élni akarásról szólnak. És hát igen, ezek után a filmek után megtanulod egy kicsit jobban becsülni azt, amid van.
Gus karaktere valami elképesztő volt, a szerelmük pedig Hazellel gyönyörű és megható, nagy harcosok voltak mind a ketten.
Én nem olvastam még a könyvet, de Anya már igen, és ő azt mondta, hogy a film nagyobb hatással volt rá.

Van még egy másik hasonló témájű könyv (és film is), már régebben olvastam (láttam a filmet), de nagyon megérintett és szerintem kiemelkedő az ilyen témájú könyvek között, ez pedig Jenny Downham Amíg élek című könyve. (A könyvből készült film címe: Most jó.)

Zsófi

4 megjegyzés:

  1. Én csak a könyv elolvasása után vagyok hajlandó megnézni a belőle készült filmet és ez azon ritka kivételek közé tartozik, amik tetszettek. Szerintem is nagyon jó film volt és én sem találtam lehangolónak, pedig nagyon féltem tőle (különösen, hogy sokan emlegették, hogy mennyit sírtak rajta). Örülök, hogy nektek is tetszett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Általában én is csak a könyv elolvasása után szeretem megnézni a filmeket, mert félek, hogy lemaradok valamiről, amit a filmből kihagytak. :) Meg alapvetően azért én is könyvpárti vagyok :), a filmek pedig remek kiegészítők lehetnek egy jó könyvhöz. (Mert lássuk be legtöbbször azért a filmek mindig gyengébbek, jó persze vannak kivételek is :))
      Zsófi

      Törlés
  2. Ez a film azon kevés adaptációk közé tartozik, amik (szerintem) nagyon jól sikerültek, és nagyon is tetszettek. :) Pedig nem kevés változtatás van, mégis eltalálták a szereplőket, a hangulatot, a mondanivalót - szerintem a könyv és a film is nagyon megindító. :) A regény kicsit talán filozofikusabb, de annyi baj legyen. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Na én meg akkor majd közelebbi ismeretséget kötök a könyvvel is.
      zsófi

      Törlés