2015. szeptember 16., szerda

Diana Wynne Jones: A vándorló palota

Ingary földjén, ahol a hétmérföldes csizmák és a láthatatlanná tévő köpenyek tényleg léteznek, Sophie Hatter felhívja magára a Puszták Boszorkányának figyelmét, aki átkot szór a lányra.
Sophie-nak nem marad más választása, mint hogy az egyetlen helyre menjen, ahol segítséget kaphat - Howl varázsló palotájába.
Ám Howlról azt híresztelik, hogy megeszi a fiatal lányok szívét és kiszívja a lelküket.
A regény alapján Hayao Miyazaki készített Oscar-díjas animációs filmet.

Már régebben láttam a fülszövegben is említett animációs filmet, ami nagyon tetszett, de arról fogalmam sem volt, hogy egy könyv volt az alapja, azonban hála a molynak, teljesen véletlenül rátaláltam. 
És még milyen jó, hogy megtaláltuk egymást, mert nagyon tetszett, jó volt kikapcsolódásnak egy könnyed, vicces mesét olvasni, két "komolyabb" könyv között.
Howl és Sophie évődésein, veszekedésein végig jól elszórakoztam, teljesen magával ragadott és beszipantott a történet, olyan volt, mintha én is ott ültem volna a Vándorló palota nappalijában, Calciferrel csevegtem volna és Sophie és Howl társaságában rettegtem a volna a Puszták Boszorkányától.
A varázslóvilággal kapcsolatban feltettem volna még egy csomó kérdést, szívesen olvastam volna többet róla, de ezt azért nem tudom hibának felrónni a könyvnek, még csak hiányosságnak sem. (Ezt csak az én makacs kíváncsiságom . :))
Az animációs filmmel volt sok közös pontja a könyvnek, de voltak azért eltérő dolgok is.
Gyereknek és  mesekedvelő felnőtteknek egyaránt ajánlom. A sorozat másik két részét is mindenképpen el szeretném majd olvasni.

10/10

Zsófi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése