2015. augusztus 12., szerda

John Grisham: Az utca ügyvédje

Michael Brock ifjú, tehetséges, jól kereső ügyvéd, egy híres washingtoni iroda tagja. Remek karrier előtt áll, nevét már mint lehetséges partnert emlegetik. Egy reggel azonban minden megváltozik. A liftben egy hajléktalannal együtt utazik, aki pisztolyt ránt és kilenc ügyvédet túszul ejt. Bár a támadót lelövik, az eset valóságos lavinát indít el Michael életében. A kérdések nem hagyják nyugodni. Ki volt a támadó? Mit akart? Milyen sötét ügyek állnak az esemény mögött? A fiatal ügyvéd magánnyomozásba kezd és nem is sejti, hogy élete ettől a pillanattól kezdve gyökeresen megváltozik... Az igazságügyi thriller világhírű nagymestere ebben a könyvében a társadalomból kiszorultak iránt érzett felelősségéről tesz tanúbizonyságot.

Egészen sokáig jó volt olvasni ezt a könyvet, és egészen sokáig reménykedtem abban, hogy most már csak fog történni valami izgalmas, váratlan, meglepő...hát sajnos ilyesmi nem történt.
Értem én a regény üzenetét, szép dolog volt a hajléktalanok életét, mindennapos harcát bemutatni, és felhívni a figyelmünket arra, hogy mi is segíthetünk. De nekem Michael "futása" akkor is csak szélmalom harcnak tűnt (és valami miatt nem is volt túl szimpatikus).
Korábban olvastam már egy novellás kötetet John Grisham-től, ami tetszett, így próba szerencse alapon kiválasztottam ezt a könyvét is a könyvtár polcáról. 
Nem vagyok nagy rajongója az igazságügyi thrillereknek, így lehet ez volt az oka, hogy nem tetszett annyira ez a könyv. Többet vártam tőle, talán majd megpróbálkozóm még az író egy másik könyvével is.

U.i.: Azt azért nagyon viccesnek találtam, amikor a könyv vége felé Morgan vagy Moran szeme (nem emlékszem sajnos a nevére..) elkezdett csintalanul ragyogni Michaelre, csak azért, hogy egy kis romantika se hiányozzon a könyvből. :)

6/10

Zsófi

2 megjegyzés:

  1. Ó, hát én azt hittem, tök izgalmasak Grisham regényei. Sosem olvastam még tőle, de megfimesítve láttam egy-két történetét, és azok nagyok izgalmasak voltak.
    Én egyébként Harlan Cobentől olvastam egy jó, szövevényes, izgalmas thrillert, "Senkinek egy szót se" címmel. Ezt tudom ajánlani, ha ilyesmire vágysz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is azt hittem, Anya is csodálkozott azon, hogy nem tetszett annyira, mert ő is olvasott korábban már az írótól, és jó emlékei vannak róla. De majd azért még próbálkozom, és köszi az ajánlást! :)
      zsófi

      Törlés