2015. május 23., szombat

Melanie Gideon: Mindörökre behálózva

Könyvtári szerzemény, de miután hazahoztam, csak halogattam az olvasását. Kár volt, mert igazán szórakoztató olvasmány. „Alice Buckle példás feleség, háziasszony és családanya, hamarosan betölti a 45. életévét”. A családján kívül komoly szerepet játszik életében az internet virtuális világa. Mindenre „rágugliz”, az ismerősei életét facebookon naprakészen követi, miközben úgy érzi, hogy valami hiányzik az életéből, nem annyira boldog már, nem teljes az élete, elveszíti önmagát. Mígnem egyik nap egy nem mindennapi e-mailt talál a postaládájában, meghívják, hogy legyen egy névtelen házassági felmérés résztvevője. 

Ez a felmérés és kapcsolattartás a 101-es kutatóval még jobban eltávolítja a családjától, annyira körülötte forognak a gondolatai, hogy nem veszi észre, hogy mi zajlik a közvetlen környezetében, mindenkitől eltávolodik, elhanyagolja szeretteit, miközben végig szeretetről és szerelemről, megértésről álmodozik. 

Nekem tetszett ez a könyv, tetszett a felépítése, szimpatikusak voltak a szereplők. Tetszett, ahogy Alice a válaszokban bemutatta a házasságukat, a szerelmüket, a gyerekeit, a barátait, a kutyáját, és nem mellesleg beleláttunk a hétköznapjaiba is. Bejött az  ironikus humor, az egész könyvet végigkuncogtam. 

Olvastam teljesen ellentétes kritikákat is, voltak akik utálták Alice-t, utálták a könyvet, nem értették meg, hogy 45 éves létére sokat lóg a neten. Ezt is megértem, hiszen én sem vagyok elragadtatva sok olyan könyvtől, amitől viszont „tömegek” zengenek ódákat.  

Véleményem szerint ez a könyv azoknak fog tetszeni:
- akik családanyák
- akik családanyák és kutyájuk is van
- akik családanyák, kutyájuk is van és közelítenek a 45. évhez
- akik szeretnek a neten lógni
- akik már rájöttek, hogy nem a virtuális világ az igazi boldogság
- akik szeretik a férjüket,
- akik szerették a férjüket,
- akiknek kamaszodó gyerekeik vannak,
- akiknek hiányzik egy kis kaland, egy kis tittokzatosság, 
- akik szeretik a majdnem lehetetlen helyzeteket,
- akik romantikusak,
- akik romantikus családanyák
 ….. 
…....
és így tovább :))

Egyedül a magyar címével nem voltam elégedett, egy nagyon más típusú könyvre utalt, jobban tetszett volna az eredeti címe: A 22-es feleség. Megértem így elolvasva a könyvet, de nem nyúltam volna hozzá.


10/10  

Bea

„Csókolóztam idegen férfiakkal, szexeltem idegen férfiakkal, flörtöltem, bikinit viseltem, többnyire vidáman ébredtem minden ok nélkül (vélhetőleg azért, mert lapos volt a hasam, akármit is ettem este), tequilát ittam, Paul McCartney Silly Love Songsát dúdoltam, hevertem a fűben, és álmodoztam a jövőről, a tökéletes életről, és a házasságról az egyetlen igaz szerelmemmel.”

„Ahogy belépek reggel az osztályba, már vár rám Carisa Norman. Sírva fakad, amikor meglát. Tudom, miért sír – mert libát játszatok vele. A harmadik osztály a Malac a pácbant adja elő az idén. Ránézek könnyektől maszatos arcára, és nem értem, miért nem rá osztottam Charlotte szerepét. Tökéletes lett volna. Ehelyett ő az egyik a három liba közül, és sajnos, ezek a libák némák. Kárpótlásul mondtam a libáknak, hogy gágoghatnak, amikor akarnak. Bízzanak magukban, tudni fogják mikor jön el a perc a gágogásra. Ez hiba volt, mert a színdarab minden perce gágogós percnek bizonyult.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése